فرزند شهید «محمد آرمان» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شرایط اقتصادی در زمان جنگ بسیار دشوارتر از امروز بود/ همانند پدرم به جنگ دشمن می‌روم

«رضا آرمان» گفت: در زمان جنگ تحمیلی، شرایط اقتصادی بسیار دشوارتر از زمان حال بود و در آن شرایط سخت جنگ نظامی و تحریم‌های اقتصادی، مردم برای کمک به جبهه بسیج شده بودند.
کد خبر: ۳۱۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۰ - 01October 2018

«رضا آرمان» فرزند شهید «محمد آرمان» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در کرمان، اظهار داشت: من در هنگام شهادت پدرم ۶ ماهه بودم و اکنون بسیار دوست داشتم در کنار من بود و فقدان پدر را به شدت احساس می‌کنم و الان نیز در لباس بسیجی حاضر شده‌ام تا بگویم ادامه دهنده راه و هدف پدرم هستم.

وی افزود: خط قرمز ما ولایت و رهبری است و اگر معظم‌له فرمان جهاد بر علیه دشمنان بدهند، غسل شهادت می‌کنیم، همان‌طوری که پدرم این کار را کرد، ما نیز به جنگ دشمن می‌رویم، گرچه من پدرم را ندیدم، ولی روایت‌های زیادی از شجاعت‌ها و دلاوری‌های وی شنیده‌ام و به پدر شهیدم افتخار می‌کنم.

فرزند شهید «محمد آرمان» در ادامه بیان داشت: در زمان جنگ تحمیلی، شرایط اقتصادی بسیار دشوارتر از زمان حال بود و در آن شرایط سخت جنگ نظامی و تحریم‌های اقتصادی، مردم برای کمک به جبهه بسیج شده بودند.

وی تصریح کرد: امروز باید قدردان کسانی باشیم که جان‌ خود را برای آرامش امروز ما فدا کردند و دیروز شهدا برای از دست دادن جان‌شان شرمنده نشدند و امروز که ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، نباید به خاطر نان شرمنده شهدا شویم، جنگ اقتصادی از جنگ نظامی راحت‌تر است و مردم با صبر و استقامت آن را پشت سر خواهند گذاشت.

شرایط اقتصادی در زمان جنگ بسیار دشوارتر از امروز بود/ همانند پدرم به جنگ دشمن می‌روم

«عرب ساردوئیه» مادر بزرگوار شهید «محمد آرمان» نیز در این گفت‌وگو، اظهار داشت: «محمد» وقتی در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل بود، در جهاد سازندگی مشغول به خدمت شد و از طرف این نهاد به جبهه اعزام و در جزیره مجنون به شهادت رسید.

وی پایبندی فرزند شهیدش به اعتقادات مذهبی و ایمان قوی وی در برخورد با مشکلات را بسیار مهم دانست و گفت: «محمد» قبل از اعزام به جبهه اقدام به کاشت چهار درخت در خانه ما در روستای «دشت کوچ» از توابع شهرستان «جیرفت» کرد و از آن زمان تاکنون من از این یادگاری‌های «محمد» نگهداری می‌کنم و این تنها بهانه‌ای است که من علی‌رغم توصیه اطرافیان، حاضر به مهاجرت به شهر نیستم.

شرایط اقتصادی در زمان جنگ بسیار دشوارتر از امروز بود/ همانند پدرم به جنگ دشمن می‌روم

خاطرنشان می‌شود، شهید «محمد آرمان» بیست و پنجم آذرماه سال ۱۳۴۳، در روستای «دشت‌کوچ» از توابع شهرستان «جیرفت» متولد شد. تا پایان مقطع‌متوسطه در رشته «اقتصاد اجتماعی» درس خواند و سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. وی از طریق جهاد سازندگی در جبهه‌ حضور یافت و هفتم آذرماه سال ۱۳۶۶ در جزیره «مجنون» براثر اصابت ترکش به پا و کمرش شهید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار