مدیرکل حج و زیارت خراسان‌ جنوبی:

صدور ویزای اربعین ۲ روزه انجام می شود/ «چزابه» و «مهران» مرز خروج زائران خراسان‌ جنوبی است

«ابوالفضل نوفرستی» گفت: کنسولگری موقت عراق از ۲ روز پیش در استان خراسان جنوبی فعالیت شده است و زائران می‌توانند بعد از ثبت‌نام و تحویل پاسپورت به نزدیک‌ترین دفتر زیارتی، بعد از ۲ روز ویزا را دریافت کنند.
کد خبر: ۳۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ - 30September 2018

صدور ویزای اربعین دو روزه انجام می شود/«چزابه» و «مهران» مرز خروج زائران خراسان‌جنوبی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل حج و زیارت استان خراسان‌ جنوبی، امروز (یک‌شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: ثبت نام از زائران اربعین از روز پنج‌شنبه پنجم مهرماه آغاز شده و مورد استقبال شهروندان واقع شده است.

وی افزود: زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه «سماح» و یا با مراجعه به دفاتر زیارتی در مراکز شهرستان‌ها، جهت ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان‌ جنوبی با اشاره به هزینه‌های صدور ویزا، بیمه و خدمات درمانی، تصریح کرد: هزینه‌ای که زائران باید پرداخت کنند در مجموع ۳۷۷ هزار و ۷۰۰ تومان است که از طریق درگاه اینترنتی پرداخت می‌شود.

نوفرستی یادآور شد: ۳۳ دفتر خدمات زیارتی در سراسر خراسان جنوبی و همچنین هشت دفتر زیارتی موقت در شهر‌های «آیسک»، «سه قلعه»، «مود»، «درح»، «عشق آباد»، «دیهوک»، «آرین شهر» و «خضری دشت بیاض» فعال هستند.

وی عنوان کرد: کنسولگری موقت عراق از ۲ روز پیش در استان فعالیت شده است و زائران می‌توانند بعد از ثبت‌نام و تحویل پاسپورت به نزدیک‌ترین دفتر زیارتی، بعد از ۲ روز ویزا را دریافت کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان‌ جنوبی، مرز «چزابه» و «مهران» را مرز خروج زائران خراسان‌ جنوبی اعلام و اضافه کرد: مسئولیت اعزام زائران به مرز و تهیه وسایل نقلیه بر عهده خود زائر است.

نوفرستی تصریح کرد: زائران از همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی خودداری کنند و در اسرع وقت برای صدور گذرنامه اقدام و به روز‌های آخر موکول نکنند.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: زائرانی که در ایام اربعین به زیارت امام حسین (ع) می‌روند حداکثر تا یک ماه مجاز هستند که در کشور عراق اقامت کنند.

نوفرستی نسبت به سوءاستفاده سارقین حرفه‌ای در محل‌های پرازدحام هشدار داد و از زائران خواست نسبت به وجوه نقدی، تلفن همراه و مدارک خود حفاظت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: زائران ایرانی سفیر انقلاب اسلامی هستند و تقاضا می‌شود رعایت احترام را نسبت به زائران دیگر کشور‌ها از اقوام و مذاهب داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار