بازخوانی پیام آیت‌الله خامنه‌ای به سران کشورهای اسلامی در سال 1361:

کشورهای اسلامی کالاهای آمریکایی را تحریم کنند

آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به رهبران و سران کشورهای اسلامی در سال 1361 نوشتند: «بدین منظور پیشنهاد می‌شود که دولت شما به عنوان دولت یک کشور اسلامی در وارد کردن ضربه اقتصادی موثری بر پیکر آن رژیم غارتگر سهیم گردد و کلیه کالاهای امریکایی را در کشور خود تحریم کند. ما به تاثیر این حرکت سیاسی - اقتصادی در پاسخگوئی به ندای مظلومانه مسلمانان فلسطینی و لبنانی امید بسیاری داریم».
کد خبر: ۳۱۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ - 30September 2018

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی در صبرا و شتیلا (حومه غرب بیروت) خشم مسلمانان و آزادگان جهان را برانگیخت و واکنش‌هایی در پی داشت. اما در این میان، پیام رئیس‌جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران متفاوت از سایر واکنش‌ها بود.

به گزارش پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای در هشتم مهر ماه 1361 با ارسال پیام مهمی به سران کشورهای اسلامی از آنان خواستند تا با تحریم خرید و فروش کالاهای امریکایی به مبارز‌ه‌ای سیاسی - اقتصادی علیه آمریکا و صهیونیسم اقدام کنند.

به نقل از روزنامه اطلاعات در 10 مهر 1361، در پیام آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس جمهور وقت به رهبران کشورهای اسلامی آمده بود:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

عالیجناب - مشاهده ابعاد وسيع تجاوز صهیونیست‌های اشغالگر و قساوت کم سابقه‌ای که از آنان در قتل‌عام وحشیانه بیروت بروز کرد، به روشنی حمایت بی قید و شرط امریکا و امضای پنهانی آن شیطان بزرگ در پای حکم ظالمانه این کشتار فجیع را از همیشه آشکارتر و مسلم‌تر می‌سازد.

از آن‌جا که مبارزه با این حرکت وحشیانه کم نظیر، وظیفه هر انسان آزاده و بیش از همه مسئولیت تاریخی کلیه دولت‌های اسلامیست، به نظر می‌رسد که این مبارزه باید تنها به یک نبرد سیاسی، آن‌هم فقط با صهیونیست‌ها منحصر نگردد، بلکه برای مبارزه بیش از همه باید از سلاح‌های موثر اقتصادی و آن‌هم در درجه اول با دولت مستکبر امریکا استفاده کرد.

بدین منظور پیشنهاد می‌شود که دولت شما به عنوان دولت یک کشور اسلامی در وارد کردن ضربه اقتصادی موثری بر پیکر آن رژیم غارتگر سهیم گردد و کلیه کالاهای امریکایی را در کشور خود تحریم کند. ما به تاثیر این حرکت سیاسی - اقتصادی در پاسخگوئی به ندای مظلومانه مسلمانان فلسطینی و لبنانی امید بسیاری داریم.

سید علی خامنه‌ای - رئیس جمهوری اسلامی ایران»

کشورهای اسلامی کالاهای آمریکایی را تحریم کنند

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها