دفاع پرس بررسی کرد؛

ابعاد حمله کوبنده سپاه به مواضع تروریست‌ها در آلبوکمال سوریه

حملات موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها طی یک سال گذشته، بیانگر توان بازدارندگی، اقتدار موشکی و انسجام اطلاعاتی و طراحی عملیاتی در مقابله با تهدیدات مرتبط با امنیت ملی است که هر زمان نیاز باشد در برابر متخاصمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۱۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 01October 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در پی جنایت تروریستی 31 شهریورماه 1397 اهواز که منجر به شهادت و جراحت تنی چند از هموطنان مظلوم و بی دفاع کشورمان شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با اجرای عملیاتی غافلگیرانه که بیانگر انسجام عملیاتی در سطوح مختلف اطلاعاتی، طراحی، ارتباطات و فرماندهی است، توانست مواضع تروریست‌ها را مورد اصابت شش فروند موشک میان‌برد قرار دهد.

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبیک به فرمان فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برای انتقام خون این شهدا، به ویژه کودک چهار ساله و جانباز 70 درصد دفاع مقدس از تروریست‌ها و گوشمالی عوامل بزدل این حادثه، ساعت 2 بامداد امروز (دوشنبه 9 مهرماه) محل استقرار و تجمع تروریست‌های تکفیری تحت حمایت آمریکا را در سوریه مورد حمله موشکی قرار داد.

طی این عملیات که با نام «ضربت محرم» و با رمز مقدس «یا حسین ( ع)» انجام شد، تعداد شش فروند موشک بالستیک میان‌برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در غرب کشور شلیک شد که در جریان این حمله انتقام‌جویانه تعدادی از تروریست‌های مزدور و جنایت‌کار به هلاکت رسیدند.

بررسی ابعاد استراتژیک حمله موشکی سپاه به مواضع ترورست‌ها در بوکمال

در طول یک سال گذشته این سومین حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست‌ها در منطقه است که نخستین‌بار شامگاه 28 خرداد سال 96 و در پاسخ به حمله کور تروریست‌ها به دو حوزه حساس کشور، یعنی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل انجام شد. در این حمله نیروی هوافضای سپاه پاسداران توانست در اقدامی مدبرانه با پرتاب شش موشک بالستیک «ذوالفقار» و «قیام» از پایگاه‌های خود در استان‌های کرمانشاه و کردستان، محل تجمع و پشتیبانی تروریست‌های داعش در استان دیرالزور سوریه را هدف قرار دهد و تلفات سنگینی را به تروریست‌ها تحمیل کند و سرکردگان آن‌ها را به هلاکت برساند.

دومین حمله موشکی سپاه پاسداران نیز 17 شهریورماه یعنی چیزی کمتر از یک ماه گذشته در پاسخ به اقدامات خصمانه مرزی نیروهای وابسته به گروهک دموکرات در مریوان و کامیاران صورت گرفت. سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با در نظر گرفتن تنبیه و برخورد با متجاوزان و انجام کار اطلاعاتی موفق، توانست محل استقرار و نشست سران یکی از گروهک‌های پلید و جنایت‌کار و مرکز آموزش تروریست‌های وابسته را با پرتاب هفت فروند موشک زمین به زمین کوتاه‌برد، مورد اصابت قرار داد.

بر اساس این گزارش، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان عالی‌ترین مقام نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این حمله را دقیق و موفق ارزیابی کرد و افزود: ما صبر می‌کنیم، اتمام حجت می‌کنیم، پیغام و تذکر هم می‌دهیم؛ اما اگر توطئه‌ها ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز برخورد نیست؛ چرا که بر اساس منشور ملل متحد، این حق طبیعی هر ملت و کشوری است که در برابر دشمن از خود دفاع کند. ما صبر نمی‌کنیم که ناامنی به داخل خانه‌های مردم ما بیاید و یا به کارخانه‌ها و مراکز جمعیتی و توسعه‌ای ما راه پیدا کند. ما دارای نیروهای مسلح و نظامی فعال هستیم و با ریشه توطئه‌ها برخورد می‌کنیم.

سرلشکر باقری همچنین در پیامی به مناسبت شهادت تعدادی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی اهواز تاکید کرد: نیرو‌های مسلح، مصمم‌تر از گذشته تروریست‌ها و دنباله‌های آن‌ها را تحت تعقیب قرار داده و تا ریشه‌کنی این پدیده نفرت‌انگیز از پای نخواهد نشست.

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز در پیامی تاکید کرد: پاسداران انقلاب هرگز نخواهند گذاشت خون‌های پاک و مطهر شهدای گرانقدر حادثه تروریستی اهواز به هدر رود و مصمم هستند همچون صاعقه‌ای ویرانگر بر سر دشمنان و ایادی رذلشان فرود آیند.

بر این اساس، سومین حمله انتقام‌جویانه سپاه علیه تروریست‌ها نیز امروز صورت گرفت. سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ساعت 2 بامداد امروز از سایت موشکی کرمانشاه شش فروند از موشک‌های بالستیک میان‌برد ذوالفقار و قیام را به محل تجمع تروریست‌ها در منطقه آلبوکمال در شرق فرات در کشور سوریه پرتاب کرد.

بررسی ابعاد استراتژیک حمله موشکی سپاه به مواضع ترورست‌ها در بوکمال

در ادامه این حمله غافلگیرانه نیز هفت فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر موثر در حادثه  تروریستی مراسم رژه اهواز به هلاکت رسیده یا مجروح شدند؛ همچنین زیرساخت‌های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان نیز منهدم شد.

نخستین پیام این سه عملیات موشکی که در طول یک سال گذشته علیه تروریست‌های منطقه‌ای انجام شد، این است که موشک‌های سپاه پاسداران که حاصل سال‌ها تجربه و تلاش شبانه‌روزی متخصصان داخلی است، نمادین و تزیینی نبوده‌اند و در زمان مناسب علیه تهدیداتی احتمالی عملیاتی می‌شوند و اهداف متخاصم را در ورای مرزهای کشور مورد اصابت قرار می‌دهند.

دومین و مهم‌ترین پیام این سه حمله هوشمندانه موشکی برای حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تروریست‌هاست که بدین ترتیب متوجه خواهند شد، جمهوری اسلامی ایران همانطوری که بارها از زبان فرماندهان عالی‌رتبه اعلام شده است، در برابر تهدیدات و اقدامات خراب‌کارانه کوتاه نخواهند آمد و طومار هر تهدیدکننده‌ای را با پاسخ محکم درهم خواهند پیچید.

بررسی ابعاد استراتژیک حمله موشکی سپاه به مواضع ترورست‌ها در بوکمال

سومین پیام این عملیات‌های موشکی خطاب به استکبار جهانی، شورای امنیت و مذاکره‌کنندگان غربی است که در طول مذاکرات بارها و بارها با تشدید فشار تحریم‌های نفتی و اقتصادی به دنبال تضعیف توان دفاعی کشورمان بویژه در حوزه موشکی بودند. تهاجم سه‌باره موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در طول یک سال پیش از هر چیز بیانگر جایگاه موشک در عرصه دفاع و بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هیچ کشوری قادر به تضعیف این فناوری بومی شده در سطح نیروهای مسلح ایران نیست؛ چراکه جمهوری اسلامی ایران در این رابطه بر اساس دکترین دفاعی خود عمل کرده و تحت تاثیر فشارهای اقتصادی بی‌رحمانه، باج نخواهد داد.

چهارمین و آخرین پیام این حملات هوشمندانه این است که امنیت ملی خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است و همان‌گونه که فرماندهی معظم کل قوا بارها اعلام کرده‌اند، دیگر دوران «بزن و در رو» تمام شده است. هر کسی با هر میزان قدرت و هر مقیاسی علیه کشورمان عملیاتی انجام دهد، با پاسخی سهمگین و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد و هیچ گروهی و یا کشوری توان این را ندارد که اقتدار کشورمان را با عملیات‌های کور که فاقد ارزش عملیاتی است، مخدوش سازد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار