فرزند شهید و جوان نخبه لرستانی درگفت‌و‌گو با دفاع پرس:

اردوهای جهادی یک حس خوب مردم‌دوستی به ما می‌دهد/ جنگ این نیست که حتماً تفنگی به دست بگیریم

«مریم کوشکی» گفت: این انقلاب به دنبال رفاه همراه با آزادی و استقلال برای مردم است، به همین خاطر ما وقتی که به مناطق محروم برای خدمت می‌رویم، احساس می‌کنیم یک وظیفه‌ای را انجام می‌دهیم و یک حس خوب همراه با مردم‌دوستی به ما دست می‌دهد.
کد خبر: ۳۱۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ - 01October 2018

خدمت در اردوهای جهادی حس خوب مردم‌دوستی به ما می‌دهد/ جنگ این نیست که حتماً تفنگی به دست بگیریمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، فرزندان شهدا با وارد شدن به عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، با الگوپذیری از پدران خود و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

در همین راستا، «مریم کوشکی» فرزند شهید «علی کوشکی»، جوان نخبه لرستانی که مهربانی‌های پدر زینت‌بخش خاطرات دوران کودکیش است، به گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس پرداخته است که در ادامه ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

دفاع پرس: خودتان را معرفی کنید و بگویید وقتی پدرتان شهید شد چند سال داشتید؟

«مریم کوشکی» هستم متولد سال ۱۳۵۷، مدیریت مراقبت از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی را بر عهده‌ام دارم، ۱۰ ساله بودم که پدرم به فیض شهادت رسید، وی پاسدار بود و مسئولیت‌هایی نظیر مربی آموزشی پادگان امام حسین (ع) و فرماندهی پادگان «مالک اشتر» شهرستان «درود» را بر عهده داشت.

دفاع پرس: چقدر پدر خود را به‌یاد دارید؟

به‌خاطر وابستگی شدید عاطفی که به پدرم داشتم، تقریباً ریز جزئیات حرکات و خلق و خوی وی در ذهنم مانده است؛ وی روحیه شاد و با نشاط داشت، اما این‌که در چه عملیات‌هایی شرکت کرده‌ است الان در ذهنم نیست، اما براساس آن‌چه که همکارانش و آن‌هایی که در جبهه با وی بودند، با توجه به این‌که پدرم مربی آموزشی بود، در پشت جبهه برای این‌که سرباز‌ها روحیه خوبی داشته باشند، با آن‌ها رابطه صمیمانه داشت و حتی برای آن‌ها تور والیبال نصب و با آن‌ها والیبال بازی می‌کرد و برای نشاط و سرگرمی آن‌ها مسابقه دو و میدانی، دو استقامت و سرگرمی‌های تفریحی و تفننی برگزار می‌کرد تا سرباز‌ها از روحیه شاد‌ی برخوردار باشند.

دفاع پرس: از خصوصیات اخلاقی پدر شهیدتان بگویید.

به جز یکی دو مورد که دوستان پدرم شهید شده بودند و در غم از دست دادن آن‌ها گریه می‌کرد، هیچ‌وقت چهره‌اش را عبوس، ناراحت یا ناامید ندیدم. همیشه سر حال و شاد بود و همین اخلاق‌هایش ما را تشویق می‌کرد که ما هم به همان سمت برویم؛ چرا که فرزندان همان چیز‌هایی را که از والدین خود می‌بینند در ذهن‌شان شکل می‌گیرد و با همین ذهنیت بزرگ می‌شوند.

دفاع پرس: ولایت‌پذیری پدرتان چگونه بود؟ چه‌قدر به ولی فقیه زمان خود اعتقاد داشتند؟

پدرم به حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) علاقه‌ای خاص داشت، همین علاقه وی به این بزرگان، باعث شده بود که علاقه و عرقی هم در ما نسبت به ولایت و ولایت‌پذیری ایجاد شود که ان‌شاءالله بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و پشت سر ولی زمان باشیم.

دفاع پرس: تعریف دفاع مقدس در وضعیت امروز کشور چیست؟

با وجودی که امروز کشور ما درگیر جنگ نظامی نیست، اما دشمنان ما از عرصه‌های دیگری مانند اقتصاد و فرهنگ با ما در حال جنگیدن هستند و قصد ضربه زدن به آرامش و امنیت ما را دارند؛ لذا جنگ این نیست که حتماً تفنگی به دست بگیریم، من خودم در قالب اردو‌های جهادی با بسیج جامعه پزشکی در ارتباط هستم و به مناطق محروم و نیازمند سرکشی می‌کنیم و با ویزیت رایگان محرومینی که به امکانات بهداشتی و پزشکی دسترسی ندارند، دفاع مقدس را به مناطق محروم می‌بریم و همین که به مردم مناطق محروم کمک کنیم و آن‌ها را رایگان درمان کنیم، خودش یک نوع دفاع مقدس و جهاد فی سبیل الله است.

دفاع پرس: چرا خود را ملزم می‌دانید که به اردوهای جهادی بروید و به محرومین خدمت کنید؟

قبل از انقلاب یک عده خاصی از مردم در رفاه بودند و دیدن پیشرفت‌های بعد از انقلاب یک روحیه‌ خوبی در انسان ایجاد می‌کند؛ چرا که این انقلاب به دنبال رفاه همراه با آزادی و استقلال برای مردم است، به همین خاطر ما وقتی که به مناطق محروم برای خدمت می‌رویم، احساس می‌کنیم یک وظیفه‌ای را انجام می‌دهیم و یک حس خوب همراه با مردم‌دوستی به ما دست می‌دهد.

دفاع پرس: به نظر شما امروز چگونه می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم و روی پای خود بایستیم.

اگر آموزه‌های مکتب امام حسین (ع) را وارد همه عرصه‌های زندگی کنیم، پیروز میدان خواهیم شد؛ چرا که در مکتب امام حسین (ع) وابستگی به اجانب جایگاهی ندارد و هرچه هست، عزت، سربلندی و ایستادگی در برابر ظالمان است.

۱۴۰۰ سال از اتفاق عظیم کربلا می‌گذرد، اما هر سال عزاداری‌ها با یک شور مضاعف برگزار و یک نگاه ویژه‌ای به مقوله شهادت می‌شود؛ چرا که شهدا با نگاه حسینی به میدان جهاد رفتند و هدف‌شان ادامه دادن راه امام حسین (ع) بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار