سردار وحیدی:

نظام آموزشی باید بر اساس پرورش استعداد‌های واقعی انسان ترسیم شود

رییس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی گفت: نظام آموزشی ما باید براساس پرورش روح و روان و استعداد‌های واقعی انسان ترسیم شود.
کد خبر: ۳۱۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ - 01October 2018

نظام آموزشی باید بر اساس پرورش استعداد‌های واقعی انسان ترسیم شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: باید به دنبال عقلانیت ناب در دانشگاه‌ها باشیم و تزکیه باید یکی از خروج‌های دانشگاه‌ها باشد؛ قرار بود که در نظام آموزش ما تزکیه وجود داشته باشد و تعلیم باید در سایه تزکیه انجام شود.

وی ادامه داد: کربلا دانشگاه عالی بشریت است و دفاع مقدس در امتداد آن قرار دارد که ما باید از این دانشگاه‌ها به خوبی بیاموزیم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و پژوهشگاه راهبردی توضیح داد: تمدن غرب و دانشگاه‌های آن‌ها جز فلاکت برای بشر نداشته است؛ آن‌ها تلاش کرده‌اند که فناوری را به عنوان سعادت به ما بقبولانند، اما در آن سعادتی نیست.

سردار وحیدی افزود: اما نظام آموزشی اسلام و کربلا بر خلاف آموزه‌های غرب است. علم ما در خدمت سعادت بشر است و اگر تفاوت این دو نظام آموزشی را درک نکنیم و راه درست را دنبال نکنیم، انقلاب ما به بیراهه می‌رود.

وی اظهار داشت: آموزه‌های دین اسلام آزاد اندیشی را به پیروان خود می‌آموزد؛ اما نظام آموزشی غرب درس وابسته بودن و عدم خودباوری را به دانش آموزان خود انتقال می‌دهد. اگر دانشگاه‌ها آزاد اندیشی را می‌آموختند، امروز دانشگاه‌های جهان نباید در برابر تجاوز آل سعود و آمریکا به یمن سکوت می‌کردند.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: علم در دانشگاه‌های آمریکا و غرب مرده است و کاری به اتفاقات جهان ندارد. اگر در دانشگاه‌های ما هم مطالبه‌گری در برابر ظلم وجود نداشته باشد، پس همان راه دانشگاه‌های غرب را می‌رویم که اشتباه است. اگر در دانشگاه‌ها آزاد اندیشی وجود نداشته باشد، علمی که از آن بیرون می‌آید، برای جهان مایه شرّ است.

سردار وحیدی تصریح کرد: به هیچ عنوان رزمندگان ما در برابر دشمنان کوتاه نمی‌آیند. آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند به امنیت ملی ما خدشه وارد کنند و یا کشور‌های مرتجع منطقه نیز چنین تصوری دارند؛ اما بیشه شیران جای روباه‌صفتان نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف دانشگاه در برابر جامعه بیان کرد: اگر به مسائل جامعه پاسخ صحیح نمی‌دهیم، حتما دانشگاه‌های ما مقصر هستند. وظیفه دانشگاه‌ها تربیت مدیران راهبردی و انقلابی، تولید علم نافع و بومی، نظریه‌پردازی در حوزه‌های مختلف و پاسخ به مسائل راهبردی کشور است؛ همچنین دانشگاه‌ها باید در جامعه گفتمان‌سازی کنند.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی سپس به کارکرد‌های شش‌گانه این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: تربیت مدیران راهبردی با تفکر انقلابی، تولید علم بومی، پاسخ‌گویی به مسایل راهبردی، دیپلماسی علمی، گفتمان‌سازی و توسعه تفکر راهبردی و سایر خدمات مستشاری مورد نیاز برای مجموعه محور مقاومت و کشور‌های همسایه، کارکرد‌های شش‌گانه این دانشگاه هستند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار