قاسمی در نشست خبری:

عزم و اراده نیروهای جان بر کف سپاه را در مبارزه با تروریسم دیدیم

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به عزم راسخ ایران در مبارزه جدی و پایدار با کانون‌های حمایت و آموزش تروریسم گفت: این عزم و اراده را امروز صبح از نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران دیدیم.
کد خبر: ۳۱۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ - 01October 2018

عزم و اراده نیروهای جان بر کف سپاه را در مبارزه با تروریسم دیدیمبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز (دوشنبه نهم مهرماه) برگزار شد، ضمن محکومیت شدید حادثه تروریستی اهواز، درباره موضوع تروریسم اظهار داشت: مسئله تروریسم نیاز به اجماع جهانی برای مبازره با این پدیده شوم دارد تا این پدیده شوم که در بخش‌هایی از جهان و مطنقه ما وجود دارد، پاک شود.

وی گفت: امیدواریم دلارهای نفتی و برخی زد و بندهای سیاسی توسط کشورهای منطقه و برخی تفکرات افراطی، مانع مبارزه جدی با تروریسم نباشد.

قاسمی افزود: از کلیه کسانی که این پدیده شوم را محکوم کردند و پیام‌های تسلیت خود را برای حادثه اهواز صادر کردند، تشکر می‌کنم و این را گام مثبتی در جهت مبارزه با تروریسم می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مذاکرات با اروپا در خصوص آینده برجام تصریح کرد: روند مذاکرات با اروپا و چین و روسیه پس از خروج آمریکا از برجام تاکنون همچنان ادامه دارد و بخش‌های زیادی و مکانیسم‌های مشخصی به وجود آمده و نهایتا در برخی حوزه‌ها به تفاهماتی نزدیک شده‌ایم و در برخی حوزه‌های دیگر پس از نشست وزرای خارجه در نیویورک قرار شد بر روی آنها کار شود، اما بنا به دلایلی از جمله فشارهای آمریکا بر همه کشورها در خصوص عدم همکاری با ایران، نمی‌توانیم و به مصلحت هم نیست که از جزئیات تفاهمات و روند مذاکرات اطلاع دقیقی دهیم.

وی ادامه داد: کسانی که صحبت‌هایی در این رابطه دارند و جزئیاتی را از محتوای مذاکرات و نتیجه آن مطرح می‌کنند، بیشتر گمانه‌زنی است.

قاسمی در خصوص احتمال خروج ایران از برجام نیز تصریح کرد: تفاهم اولیه ما با شرکا بر این بود که اگر بخواهید ایران همچنان در برجام باشد منوط به تامین خواسته‌های ایران در قالب توافق صورت گرفته است، اما اگر به هر دلیلی طرف‌های باقی‌مانده نتوانند تضمین‌های لازم و مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران را تامین کنند، ایران هم می‌تواند تصمیم مقتضی را بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین سازوکارهای تعیین شده در مذاکرات با طرف‌های باقی‌مانده در برجام گفت: طبیعی است که از روند اجرایی مذاکرات و ساز و کارهای پدید آمده اطلاع داریم و همانطور که گفتم در حوزه‌هایی هنوز ابهام وجود درد و نیاز به بازنگری و مذاکره بیشتر با طرف مقابل داریم.

قاسمی افزود: با توجه به پیچیدگی‌های موضوع و سخت بودن برخی سازوکارهایی که باید تعیین شود، دو طرف نیاز به بحث‌های بیشتر دارند و امیدواریم که این تفاهم زودتر اتفاق بیافتد. اگر نتوانیم در بخش‌های باقی‌مانده به آنچه مد نظر داریم برسیم، می‌توانیم تصمیمات لازم و متناسبی را اتخاذ کنیم. در این رابطه آمریکا و برخی کشورهای خاص تلاش دارند مانع‌تراشی‌هایی را در ارتباطات میان ایران با اروپا، روسیه و چین داشته باشند که نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

وی همچنین در خصوص برخی اظهارات و اقدامات رژیم صهیوینستی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران افزود: کلیه اقدامات و رفتارهای صورت گرفته از سوی این رژیم عنادورزی با جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود و تاکنون هم نتیجه‌ای از آن نگرفته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حمله موشکی سپاه در پاسخ به حادثه تروریستی اهواز تصریح کرد: هر اقدامی قطعا پیام‌های ویژه‌ای دارد و آنچه که شاید بتوان گفت، عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مبارزه جدی مستمر و پایدار با کانون‌های حمایت و آموزش تروریسم در سطوح و طیف‌های مختلف است که این عزم و اراده را امروز صبح از نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران دیدیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها