مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی:

دفاع مقدس به عنوان ذخیره الهی مایه پیشرفت ایران خواهد شد

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی برای ملت ما است و همواره این ذخیره الهی سرمایه پیشرفت ما بوده و خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ - 01October 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در ایام سالگرد عملیات غرور آفرین «ثامن‌­الائمه (ع)»، نشست علمی «آثار و ارزش‌های دفاع مقدس» با حضور حجت­‌الاسلام «سیدمحمود مرویان حسینی» مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام «علی موحدی محصل» مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از پژوهشگران دفاع مقدس امروز در تالار شیخ طوسی مشهد برگزار شد.

دفاع مقدس یک ذخیره الهی برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این نشست اظهار داشت: جنگ هشت ساله، آزمایش عظیم الهی بود که در این کورۀ مصائب، گوهر وجود ملت ایران آب‌دیده و نمایان شد.

وی افزود: ملت ما در دوران پر فراز و نشیب دفاع مقدس، مقاومت و استقامت بر آرمان‌های اعتقادی و فداکاری و ایثار را در کنار دفاع جانانه از دین و کشور نشان داد.

حجت‌­الاسلام مرویان‌ حسینی خاطر‌نشان کرد: دوران دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی برای ملت ماست و همواره این ذخیره الهی سرمایه پیشرفت ما بوده و خواهد بود. اگر چه متأسفانه به اندازۀ کافی از ظرفیت‌های ارزشمند این ذخیره الهی بهره‌مند نشده‌ایم؛ اما همچنان روحیه جهادی و استقامت بر سر آرمان اسلامی و ولایتمداری در این سرزمین مشاهده می‌شود.

مدیر‌عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که نوجوانان در کنار افراد سالخورده و پا به پای آنان بر حول محور خداخواهی و توحید، گرد هم آمده بودند و مسئولیت خود را در قبال انقلاب ایفا می‌کردند.

در آن روزها با توکل و اعتماد به خدا، روحیه جهادی در ملت ایران روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شد و با نَفَس مسیحایی امام خمینی دل‌ها آرام می‌گرفت.

دفاع مقدس یک ذخیره الهی برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است

حجت‌­الاسلام مرویان حسینی با بیان اینکه توحید محوری، گوهر اصلی فداکاری‎های مردم بود، تصریح کرد: از شاخصه‌های اصلی حضور در میدان مبارزه و ایثار می‌­توان به تکلیف مداری، ولایت­‌پذیری و اطاعت از رهبری اشاره کرد؛ شاخصه‌­هایی که امروز ما در جنگ اقتصادی کنونی به شدت در مواجهه با دشمن به آن نیازمندیم.

در ادامه این نشست سردار نجاتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: ملت ما به دلیل اینکه پرچم اسلام را در این سرزمین برافراشت و ندای قرآن را سر داد، مورد هجوم مستکبرین شرق و غرب قرار گرفت و صدام به نمایندگی از آنها جنگ را بر ملت ما تحمیل کرد.

وی افزود: ارتش بعث عراق با بهره‌گیری از توان نظامی و تسلیحاتی خود شهرهای جنوبی را در می­‌نوردید و دست به غارت خانه و کاشانه مردم می‌زد با این تصور که 3 روزه خوزستان و در مدت یک هفته، تهران را تصرف خود در خواهد آورد. آن روزها، روزهای غربت اسلام بود؛ اما اقشار مختلف مردم به ندای امام خمینی لبیک گفتند و سر از پا نشناخته از مردم مظلوم خوزستان دفاع کردند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: دشمن آن روزها می­‌خواست ملت ما را منکوب و ذلیل کند، ولی شهدای با غیرت ما از شهرها و روستاهای کشورمان به جبهه شتافتند و مردانه جنگیدند و جلوی دشمن ایستادند و آنها را از خاک میهن­مان بیرون کردند.

دفاع مقدس یک ذخیره الهی برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است

وی تصریح کرد: ملت ایران که متوجه شده بود دشمنان به دنبال آن هستند که اسلام در این سرزمین استقرار پیدا نکند، برای حفظ اسلام به میدان آمدند و جوانان غیور کشورمان تحت رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی عرصه را بر دشمنان تنگ کردند و آنها را به زانو در آوردند.

سردار نجاتی گفت: جنگ تحمیلی، جنگ احزابی بود که در آن همه دنیا برای ساقط کردن انقلاب اسلامی و گرفتن عزت مسلمانان با همه توان آمد بود. ملت ما نیز که پشتوانه‌ای جز خداوند نداشت، با نیت قربت الی الله و واسطه قرار دادن حضرات معصومین به ‌پا خاستند. در این بین، نصرت الهی که وعده خداوند به مؤمنین واقعی است به یاری ملت ما آمد و پیروز میدان جهاد شد.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر بیداری اسلامی منطقه ابراز داشت: ما در دفاع مقدس ثابت کردیم که راه حفظ عزت و سربلندی ملت‌­های مسلمان، مقاومت و پایداری است. به زانو درآمدن استکبار در لبنان، سوریه، عراق نتیجه تأسی کشورهای اسلامی به فرهنگ دفاع مقدس و نپذیرفتن ذلت است.

در این نشست که با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام «علی موحدی محصل» مدیر مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی خاطراتی را در خصوص عملیات «ثامن‌­الائمه (ع)» و نقش نیروهای خراسانی در این عملیات بیان کرد.

در ادامه «حمیدرضا صدوقی» از نویسندگان دفاع مقدس که همزمان با هفته دفاع مقدس به همراه جمعی از رزمندگان به منظور حضور در برنامه شب خاطره، به محضر رهبر معظم انقلاب شرف‌یاب شده بود گزارشی از این دیدار ارائه کرد.

دفاع مقدس یک ذخیره الهی برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار