«رندان تشنه لب» سروده‌هایشان را به خالقان حماسه کربلا تقدیم کردند

شب شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» با یاد کردن از شاعران فقید و شهدای هشت سال دفاع مقدس به امام حسین (ع) و یارانش تقدیم شد.
کد خبر: ۳۱۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ - 01October 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شب شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این شب شعر، رسالت بوذری که اجرای آن را برعهده داشت، اظهار داشت: در ابتدای این شب شعر باید از ابوالفضل زرویی نصر آباد یاد کنم که محفل «رندان تشنه لب» را راه اندازی کرد تا بدانیم وقتی صحبت از امام حسین (ع) درمیان است، شاعران حوزه طنز چطور می توانند شعر عاشورایی بسرایند. بعد از آن از باید از تلاش های سید محمد سادات اخوی، شهرام شکیبا، امیرحسین مدرس، حاج حسن سلطانی، محمدحسین نیرومند و همه عزیزانی تشکر کنم که هریک به سهم خود با رندان تشنه لب همراه شدند.

وی افزود: همچنین لازم است از زنده یادان سید حسام الدین حسینی و حاج محسن فیضی یاد کنم. یادم است محسن فیضی یک سال در سالن سوره و در همین برنامه گفت با این که صدایم یاری نمی کند، اما آمده ام که عرض ادبی به ساحت ائمه کنم.

در ادامه دکتر اسماعیل امینی برای شعرخوانی به روی سن رفت و شعری را در وصف حضرت علی اکبر (ع) سرود. عباس احمدی نیز نوبت شعرخوانی خود را بعد از خواندن یک دوبیتی، با شعری که از ردیف حضرت زهرا (س) برخوردار بود، دنبال کرد.

سعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز کشورمان نیز شعری را که از مفاهیم انتقادی نیز برخوردار بود، در پیوند با مضامین عاشورایی خواند. در یکی از ابیات برگزیده شعر خود آمده است: «بزرگ فلسفه قتل شاه دین این است که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است».

امید مهدی نژاد با اعلام خبر انتشار کتاب جدید خود در آینده ای نزدیک، شعری را به شهید محسن حججی تقدیم کرد. در ادامه شعرخوانی حافظ ایمانی حال و هوای خاصی به حاضران در سالن بخشید و مرشد میرزاعلی نیز به منقبت خوانی پرداخت.

مجتبی احمدی با خوانش شعری در وصف امام حسین (ع) و سید جواد میرصفی با شعری در همین مضمون نوبت های بعدی شعرخوانی در این محفل را به خود اختصاص دادند.

ابوالفضل زرویی نصرآباد که مهمان ویژه شب شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» بود، نیز قصیده شناخته شده خود با ردیف «دست» را تقدیم حضرت ابوالفضل (ع) کرد.

وی پیش از خواندن قصیده خود بیان کرد: اگر این شعر ارزش و اعتباری دارد، به نفس گرم و تشویق های دوستان و همراهان عزیزی چون رسالت بوذری است و در ادامه با مطلع «شراره می کشدم آتش از قلم در دست بگو چگونه توان برد سوی دفتر دست» شعر خود را آغاز کرد.

صابر قدیمی تنها ترانه محفل «رندان تشنه لب» را به حضرت ابوالفضل (ع) تقدیم کرد. یوسفعلی میرشکاک نیز با یکی از سروده های خود در این شب شعر به مداحی پرداخت و از حاج علی انسانی کسب اجازه کرد.

او همچنین بیان کرد که شعر خود را برای این روزگار و متناسب با ویژگی های آن سروده است و از شهدای جنگ تحمیلی یاد کرد.

حمیدرضا برقعی، احمد علوی، ناصر فیض و محمود حبیبی کسبی نیز در نوبت های بعدی شب شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» به روی سن رفتند و به شعرخوانی پرداختند.

اجرای آوازی بامداد فلاحتی در همراهی با ساز نی پایان بخش محفل «رندان تشنه لب» بود. این محفل که هر ماه با عنوان «در حلقه رندان» برگزار می شود، در ماه های محرم و صفر با عنوان «رندان تشنه لب» با خوانش اشعار آیینی و عاشورایی همراه می شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار