دستگیری فلسطینی‌ها در «عدالت سنگی» به افق می‌آید

مستند «عدالت سنگی» درباره دستگیری‌های بی‌بهانه نوجوانان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها، از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۱۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ - 01October 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، جوانان فلسطینی از دیرباز و طی دوره‌های مختلف انتفاضه و مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی، با دست خالی در مقابل نظامیان ایستاده‌اند و نقش خود را در این مسیر پر مخاطره ایفا کرده‌اند.

یکی از ابزارهای همیشگی مبارزان فلسطینی در این راه، استفاده از سنگ بوده، سنگ در مقابل گلوله! با اینکه صهیونیست‌ها از سلاح‌های مختلفی بهره می‌برند؛ اما سنگ پرانی علیه خود را که دفاع مشروع فلسطینی‌هاست بر نمی‌تابند و به همین جرم آنها را دستگیر می‌کنند.

مستند «عدالت سنگی» درباره دستگیری مبارزان فلسطینی ساخته شده است، فاتح محفوظ که 82 روز در زندان بوده و انواع شکنجه‌ها را تحمل کرده است، دیگر هم سالان او هم که بیشتر نوجوان هستند تجربه دادگاه‌های صهیونیستی را دارند و از روزهای سخت زندان می‌گویند.

در عین حال وکیلی استرالیایی کمپینی راه اندازی کرده که مدعی عدم رعایت حقوق فرزندان فلسطینی‌هاست، او می‌کوشد دنیا را متوجه این حقیقت کند که دستگیری نوجوانان فلسطینی نقض حقوق بشر است.

مستند «عدالت سنگی» را می‌توانید دوشنبه 9 مهر ساعت 21:00 از شبکه افق ببینید. تکرار این مستند هم روز بعد ساعت 8:00 روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها