سردار فرحی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تعامل با ۱۷ نهاد دولتی در راستای اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان/ تا سال ۱۴۰۱ تمامی کارکنان وظیفه با سابقه شغلی وارد بازار کار می‌شوند

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز بیش از ۱۷ دستگاه شامل وزارتخانه‌ها و معاونت‌های دولت را وارد عرصه مهارت‌افزایی کرده‌ایم، گفت: امیدواریم که بتوانیم این تعداد را به بیش از ۳۰ نهاد برسانیم.
کد خبر: ۳۱۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 06October 2018

سردار فرحیسردار سرتیپ پاسدار سید «مهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: حدود یک سال و ۲ ماه از تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ستادکل نیروهای مسلح می‌گذرد که به لطف خدا در طول این مدت تلاش‌ها و همکاری‌های گسترده‌ای در سطح ملی حاصل شده است.

وی افزود: با شکل‌گیری این قرارگاه عملا یک ماموریت اساسی و ملی تحت عنوان مهارت آموزی سربازان وظیفه صورت گرفته است. با توجه به اینکه سالانه نیرو‌های مسلح بیش از ۴۰۰ هزار نفر ورودی و خروجی دارد، با اجرای این طرح متعالی تقریبا چیزی حدود ۵۰ درصد از جوانانی که جویای کار هستند بعد از گذراندن خدمت سربازی به طور معمول وارد بازار کار می‌شوند.

سردار فرحی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال جوانان امر مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود، تصریح کرد: در اجرای طرح مهارت افزایی کارکنان وظیفه مباحثی، چون آموزش، مهارت و آشنایی با فنون کاری، تجربه و بعد از آن حمایت‌هایی از جنس مشارکت و تسهیلات بانکی و کمک‌های معنوی دستگاه‌ها مطرح است و تاکنون در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد سربازان نیرو‌های مسلح دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که این خود یک ثروت و سرمایه عظیم به حساب می‌آید، افزود: مدیریت این سرمایه بزرگ نیاز به همیت و اراده ملی، جدیت و مشارکت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در راستای هم افزایی و یکپارچه سازی و مشارکت دادن دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه قدم‌های موثری برداشتیم و تا به امروز بیش از ۱۷ دستگاه شامل وزارتخانه‌ها و معاونت‌های دولت را وارد عرصه مهارت افزایی کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم این تعداد را به بیش از ۳۰ نهاد برسانیم.

وی افزود: هر یک از این نها‌ها متناسب با نقش خود در این طرح توسعه مهارت آموزی را اجرا می‌کنند و بدین ترتیب امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ بتوانیم همه سربازان با مهارت و سابقه کار به بازار کار وارد کنیم.

سردار فرحی اضافه کرد: بعد از اینکه مهارت افزایی در سطح نیرو‌های مسلح اعم از ارتش سپاه، ناجا و وزارت دفاع انجام شد و ما در سال گذشته موفق شدیم بیش از ۱۰۰ هزار گواهینامه مهارت آموزی را به مجموعه سربازان در نیرو‌های مسلح ارائه کنیم؛ این افراد در حین آموزش‌ها و بعد از آن موفق به ساخت دستاورد‌هایی شدند که بخشی از آن در نمایشگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به نمایش درآمد.

وی در پایان گفت: با توجه به مشارکت خوب و گسترده و نهاد‌های دولتی و نیرو‌های مسلح و همچنین تدابیر مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری و همچنین هم‌افزایی و همدلی خوبی که در میان همه دستگاه‌ها ایجاد شده، چشم‌انداز این طرح بسیار امیدوارکننده است.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها