کارشناس مذهبی:

مادر شهیدان «نوربخش» صبر بالایی داشت/ انسان باید با خدا معامله کند

حجت‌الاسلام «محمدهادی شهاب» با اشاره ویژگی‌های مادر شهیدان «نوربخش»، گفت: این مادر شهیدان والامقام، یکی از ویژگی‌های بارزی که داشت، صبر در زمان شهادت فرزندانش و تحمل رنج این سال‌ها ایثار بود.
کد خبر: ۳۱۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ - 02October 2018

مادر شهیدان «نوربخش» صبر بالایی داشتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «محمدهادی شهاب» در مراسم تشییع پیکر مادر شهیدان «محمدحسن و محمدهادی نوربخش»، اظهار داشت: برخی افراد در هر شرایطی از نعمت‌هایی که خداوند در اختیار آنان قرار داده است به‌جای استفاده از آن‌ها، کفران داشته‌های‌شان را می‌کنند.

وی با بیان این‌که کسانی سعی و تلاش‌شان دیده می‌شود که خود را بدهکار خداوند بدانند، افزود: وقتی انسان احساس کند که اگر همه‌ عمر خودش را وقف خدا کند موفق می‌شود، آن موقع است که ثمره و نتیجه‌اش را خواهد دید.

حجت‌الاسلام شهاب با بیان این‌که انسان باید با خدا معامله کند، خاطرنشان کرد: انسان باید در کار‌ها به‌جای این‌که با بنده خدا معامله کند، با خدای خود و برای رسیدن به او معامله کند.

وی ادامه داد: خداوند به انسان ثبات قدم می‌دهد، وقتی‌که انسان در برابر خدا خاضع است، خداوند نیز به او توجه بیشتری خواهد داشت.

این کارشناس مذهبی با اشاره ویژگی‌های مادر شهیدان «نوربخش» گفت: این مادر شهیدان والامقام، یکی از ویژگی‌های بارزی که داشت، صبر در زمان شهادت فرزندانش و تحمل رنج این سال‌ها ایثار بود.

وی اضافه کرد: وقتی فرزند رشیدی که یک مادر می‌خواهد او را در زمان اوجش ببیند، تنها با جسمی بی‌جان مواجه شود که تحمل این رنج کار ساده‌ای نیست و این لطف خداست.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که ما انسان‌ها از خودمان چیزی نداریم و هر چه داریم از خداست و همه‌چیز به‌سوی او برمی‌گردد، گفت: همه‌ ظهورات دنیا نابود می‌شود و ما همه به‌سوی خدای منان برمی‌گردیم.

حجت‌الاسلام شهاب با اشاره به جایگاه مادران شهدا، تصریح کرد: این مادران شهدا و این صابران در برابر مصائبی که کشیده‌اند، خداوند جایگاه والایی را در آخرت قرار داده است.

وی در پایان گفت: خصوصیت دیگر این مادر، بی‌ریا بودن و صداقتش بود و انسان بدون صدق نمی‌تواند راهی برای جستن خداوند پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار