معرفی کتاب؛

کتاب «دریا دریا ستاره» روایتی داستانی از زندگی فرمانده شهید «بصیر»

کتاب «دریا دریا ستاره» روایتی داستانی از زندگی شهید «محمدحسین بصیر» فرمانده گردان «کوثر» تیپ 21 امام رضا (ع) که توسط «محمد ملتجی» به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۳۱۱۷۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ - 04October 2018

کتاب «دریا دریا ستاره» روایتی داستانی از زندگی فرمانده شهید «بصیر»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «محمدحسین بصیر» در سال 1337 در «شهر ری» متولد شد. هنگامی که 12 سال سن داشت، همراه با خانواده به «مشهد» منتقل شد. در سال 1357 در زمان حضور در تظاهرات مردمی مجروح شد. او در سال 1358 به سپاه پاسداران پیوست و هنگامی که جنگ تحمیلی آغاز شد، همراه با دیگر خراسانی‌ها عازم جبهه­‌های نبرد شد.

«محمدحسین» در روز 20 اسفندماه سال 1363 در حالی که در مقام فرماندهی گردان «کوثر» در عملیات «بدر» شرکت کرده بود، در «جزیره مجنون» به شهادت رسید. پیکر شهید «بصیر» تا یک روز پس از شهادت در منطقه ماند و سپس جسمش را به «مشهد» منتقل کرده و بنا به وصیّتش در «بهشت رضا» به خاک سپردند.

کتاب «دریا دریا ستاره» پنجره‌ای‌ است رو به حیات‌ شهید «محمدحسین بصیر» که به قلم «محمد ملتجی» گردآوری شده و توسط «بوی شهر بهشت» (انتشارات وابسته به سازمان‌فرهنگی هنری شهرداری مشهد) چاپ شده است. این کتاب 12 فصل دارد که فصل‌های آن با ولادت «محمدحسین بصیر» آغاز شده و با شهادت او به پایان می‌رسد.

بخش‌هایی از کتاب

...قابله همان طور که مشغول کارش بود، گفت: «دخترجان! بهت گفتم ذکر بگو، صلوات بفرست، حضرت علی را یاد کن و ازش کمک بخواه». صدیقه همان طور که درد می‌کشید، خنده‌ای کرد و گفت: «چشم حاجی خانم. چشم! همان طور که شب خواستگاری‌ام به من این توصیه‌ها را کردید و به حرفتان کردم، این بارهم چشم».

ناظم نگاهی به محمدحسین کرد و گفت «البته این را هم بگویم‌­ها: این بچه شما همه چیزش خوب است، اخلاقش خوب است، ادبش خوب است، لوطی و دست‌ و دل‌باز است فقط نمی‌دانم این سر نترسی‌اش را چرا می‌خواهد به همه نشان بدهد؟ دیروز رفته جلو گُنده‌های مدرسه وایستاده!»...

دست برد و از جیب کتش یک برگه اعلامیه و یک عکس امام خمینی بیرون آورد و به محمدحسین داد.
... آقای سلطانی گفت: «من کاری نکردم آقای بصیر. خدا شما را انتخاب کرده و لایق دانسته که توی این راه قدم گذاشته‌ای. من فقط یک واسطه‌ام، یک وسیله».

از صفحه 161

صدیق!

جانم؟

شاید این وداع آخر باشد. ببخش اگر همسر مهربانی برایت نبوده‌ام. در این چند سال زندگی، هیچ گاه کنار تو و فرزندانم نبودم. زحمت خانه بر دوش تو بود. من از تو راضی هستم و از تو می‌خواهم که از من هم راضی باشی...»

کتاب «دریا دریا ستاره» در 180 صفحه مصوّر (بخشی رنگی) با قطع رقعی و به بهای یکصد و 25 هزار ریال به چاپ رسیده است. علاقه‎­مندان می­‎توانند این کتاب را از انتشارات «بوی شهر بهشت» واقع در میدان امام حسین(ع) - خواجه ربیع هفت خریداری کنند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
باسلام
احتراما به استحضار می رساند
اینجانب محمد علی درودی
جانشین فرمانده پایگاه شهید محمد حسین بصیر شهرداری منطقه۹ می باشم و از نزدیک با خانواده محترم شهید در ارتباط هستم ایشان از همه لحاظ نمونه زمان خود بودند و هنوز هم خانواده خود را در مسائل مهم زندگی توسط خواب هدایت میکند....
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار