جانشین معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه پاسداران :

دغدغه مقام معظم رهبری تأمین و ایمنی نیروهای مسلح کشور است

سردار علی جبرائیل با بیان اینکه دستیابی به ایمنی نیازمند شناخت ریشه‌ها و زمینه‌های حوادث است گفت: باید هر چه بیشتر موضوع ایمنی مورد توجه قرار گیرد و این دغدغه‌ای همیشگی برای فرماندهان، مسئولان و مدیران نیروهای مسلح در کشور باشد.
کد خبر: ۳۱۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ - 02October 2018

دغدغه حضرت آقا تأمین و ایمنی نیروهای مسلح کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از گیلان، جانشین معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در اولین جشنواره امام هادی (ع) نیروهای مسلح استان گیلان که در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد با اشاره به اینکه در راستای کاهش حوادث و تلفات باید نکات ایمنی رعایت شود اظهار داشت: سال 90 سال خوبی برای جمهوری اسلامی نبود. بیش از 37 نفر از بهترین و متخصص ترین نیروهای موشکی سپاه در  پادگان شهید مدرس از جمله شهید علی طهرانی مقدم  به شهادت رسیدند.

سردار علی جبرائیل افزود: دو ماه پس از روی دادن این حادثه ناگوار، مقام معظم رهبری به فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی دستور دادند که معاونت ایمنی راه اندازی و شروع به کار نماید.

جانشین معاونت  ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه بیان کرد: در این مدت هفت سال با کمک فرماندهان و همکاری نیروها وضعیت ایمنی مطلوب و 85 درصدی در سپاه پاسداران استقرار پیدا کرد.

وی به ادعای آمریکایی ها در حوزه ایمنی اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها می گویند ما خدای ایمنی هستیم و درست هم می گویند چرا که فرمانده ایمنی آنها در حکم یک ژنرال دو ستاره از اهمیت بالایی برخوردار است.

سردار جبرائیل به دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث ایمنی تأکید کرد و گفت: بیش از سه سال است که بحث تأمین نیز به ایمنی افزوده شده و در سپاه این موضوعات برای عدم تلفات غیر رزمی در سطح استانهای کشور دنبال می شود.  

وی در ادامه عنوان کرد: باید هر چه بیشتر موضوع ایمنی مورد توجه قرار گیرد و این دغدغه‌ای همیشگی برای فرماندهان و مسئولان و مدیران نیروهای مسلح در سطح کشور باشد.

سردار جبرائیل با بیان اینکه عدم آگاهی مردم در جلوگیری از حوادث باعث به وجود آمدن بلایا و تلفات انسانی شده تصریح کرد: آگاهی بخشی در زمینه‌ ایمنی باید به‌عنوان مبنای کار مورد توجه نیروهای مسلح قرار گیرد زیرا امروز به ‌واسطه تشکیل معاونت ایمنی سپاه و بر اساس آمار و گزارش‌های دریافتی از رده‌های مختلف شاهد کاهش چشمگیر و محسوس حوادث، تلفات انسانی و خسارت‌های مالی هستیم.

جانشین سپاه قدس گیلان نیز با بیان اینکه امنیت در مقابل تهدید اهمیت بالایی دارد اظهار داشت: لازمه تقویت ایمنی در جامعه امروزی داشتن اطلاعات از محیط پیرامونی است.

سرهنگ علی توشه با اشاره به اینکه برخی از بی‌احتیاطی‌ها منجر به وقوع حوادث می‌شود افزود:   گیلان با توجه به اینکه جزو پیرترین استان های کشور است، بنابراین باید فرهنگ‌سازی را در بین خانواده ها مدنظر قرار داد تا حوادث ناگواری برای شهروندانمان رخ ندهد.

وی با بیان اینکه گیلان با افزایش مرگ‌ومیر و کاهش زاد وولد روبه‌رو است گفت: ایمنی در گیلان جزو برنامه‌های مهم سپاه است و از مهم‌ترین مشکلات خانواده‌های گیلانی اعتیاد و طلاق است و دشمن نیز با جنگ روانی در فضای مجازی به این اتفاقات دامن می‌زند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نزاع دسته‌جمعی یکی از دیگر مواردی است که ایمنی گیلان را تهدید می‌کند افزود: تمامی این مشکلات ایمنی در جامعه فقط با فرهنگ‌سازی در بین مردم حل خواهد.

جانشین دانشگاه امام خامنه‌ای  نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فرماند‌هان باید توجه ویژه به اقدامات عملیاتی داشته باشند اظهار داشت: فرماندهان باید تمامی موارد عملیات جهت ایمنی را مدنظر قرار دهند.

سردار شکراللهی با بیان اینکه اقدامات ایمنی باید با برگزاری رزمایش‌های مختلف به نیروها آموزش داده شود گفت: فرهنگ‌سازی در بین نیروها بدون تردید احتمال وقوع حوادث را کاهش می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان گیلان نیز با بیان اینکه در تشکیلات نجات به‌صورت افتخاری همیاران ایمنی انتخاب کردیم اظهار داشت: در بسیاری از مواقع باید از تجربه خوب سربازان و همکاران نظامی در زمینه ایمنی استفاده کرد.

سرهنگ حیدر محمدی با بیان اینکه ناجا در گیلان طرح مهارت افزایی سربازان را راه‌اندازی کرده است گفت: این طرح به‌زودی باعث ایجاد فضای بسیار خوبی در بین سربازان می‌شود و سربازان باتجربه در زمینه ایمنی می‌توانند به نیروها کمک کنند.

فرمانده جدید منطقه چهارم نیروی دریایی شمال کشور نیز با بیان اینکه در دنیای امروز با تمامی پیشرفت مخاطرات زیادی وجود دارد اظهار داشت: برای کمتر شدن مخاطرات در جامعه باید برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی کرد زیرا عدم فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی احتمال وقوع حوادث را زیاد می کند.

ناخدا دوم سید عبدالوهاب جعفری با اشاره به اینکه موضوع ایمنی در دریا با ایمنی در خشکی بسیار متفاوت است افزود: به موضوع ایمنی در دریا باید قبل اینکه حادثه‌ای اتفاق بیفتد توجه کرد زیرا بعد از وقوع حادثه هیچ اقدامی نمی توان انجام داد و پشیمانی هم فایده ای ندارد.

فرمانده مرزبانی استان گیلان نیز در این جشنواره با بیان اینکه پیشگیری مؤثرتر از درمان است اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع حوادث و تلفات جلوگیری می‌کند و کوچک‌ترین اشتباه در موضوع ایمنی جبران‌ناپذیر است.

سرهنگ کیاست سپهری با تأکید بر آمادگی جسمانی و ورزش در نیروهای مسلح افزود : آمادگی جسمانی بالا باعث می‌شود که عملیات‌ها به محرک پاسخ کوبنده بدهد.

در پایان اولین جشنواره امام هادی (ع) ستاد کل نیروهای مسلح استان از فرماندهان ، مسئولین و  مدیران برتر در حوزه ایمنی  با اهدا لوح و هدیه نقدی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها