دریابان شمخانی:

آمریکایی‌ها در ۳ مایلی داعش چه می‌کنند؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود ما را جدی بگیرید، گفت: ما شما را جدی گرفته‌ایم؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه شما را جدی گرفت و در سه مایلی شما موشک پیاده کرد. شما باید پاسخ بدهید که در سه مایلی ائتلاف ضد داعش، داعش و گروه‌های تروریستی به چه کاری مشغول هستید؟
کد خبر: ۳۱۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ - 02October 2018

داعشی‌ها در ۳ مایلی شما چه می‌کنند؟به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در سی و یکمین محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر امروز در مسجد ولیعصر تهران برگزار شد، اظهار داشت: پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس سرمایه گرانقدری برای نظام اسلامی هستند که باید در حفظ و استفاده از تجارب آنها بکوشیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: رهبری فرمودند، حفظ روحیه انقلابی در زمان صلح سخت تر از زمان جنگ است در محفلی که در سالگرد دفاع مقدس در خدمت ایشان بودیم دغدغه ایشان حفظ روحیه جهادی و انتقال آن به جامعه بود.

وی افزود: شاید اگر توانمندی‌هایی که امروز داریم را در سال ۵۹ داشتیم صدام هیچ‌گاه به ما حمله نظامی نمی‌کرد و هیچگاه جنگی رخ نمی داد.

وی با اشاره به توطئه های رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ از زمانی که روی کار آمد اعلام کرد که مسئله اصلی و فوری او ایران است، او گفت که از برجام خارج می شود و اعلام کرد ایران را با شدیدترین تحریم‌ها روبه‌رو می‌کند، آیا بعد از صحبت های ترامپ تعطیلات نوروزی و تابستانی ما کاهش یافت؟ و آرایش جنگی گرفتیم؟ و به مقابله با جنگ تمام عیار ترامپ رفتیم؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: آمریکا به رهبری ترامپ یک جنگ تمام عیار اقتصادی را با چاشنی جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد همان طوری که صدام در آن موقعیت اول انقلاب برای حمله به ایران خود را آماده کرد، صدام در ابتدا قرارداد الجزایر را پاره کرد و با هدف تصرف خوزستان به ایران حمله کرد.

وی تصریح کرد: ترامپ نیز برای رسیدن به اهداف سیاسی خود اقدام به جنگ اقتصادی کرد و با ابزار تحریم و چاشنی عملیات روانی این جنگ را علیه ایران به راه انداخت و در کنار آن از ابزار نیمه سخت مانند آنچه در اهواز دیدیم برای تسلیم، تغییر رفتار و تغییر نظام استفاده کرد.

دریابان شمخانی گفت: ترامپ در همه سفرها و سخنرانی‌های خود ایران را به عنوان یک تهدید اعلام کرد، آیا ما در مقابل این جنگ تمام عیاری که او علیه ما راه انداخت، ایستاده ایم و متناسب با آن آرایش جنگی گرفتیم. آیا ما با توجه به اینکه در این جنگ بوی باروت نمی‌آید و سفیر گلوله نیست و خونی به آشکار بر روی زمین ریخته نمی شود قبول داریم که جنگی را بر علیه ما آغاز کرده‌اند؟ تا متناسب با آن آرایش جنگی بگیریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: نسل ما این موقعیت را داشت که در انقلاب اسلامی و بعد از آن در موقعیت های مختلف بینی آمریکایی ها را به خاک بمالد و امروز که شرورترین افراد آمریکا در این کشور حاکم هستند، برای ما فرصتی به دست آمده است که با به خاک مالیدن بینی آنها از خود قدرت بلامنازع بسازیم.

وی در ادامه به تحریم و فشارهای اقتصادی آمریکا اشاره کرد و گفت: من نمی‌گویم که تحریم بی اثر نیست اما ظرفیت ملی ما این توانایی را دارد که آن را ناکام بسازد. ما به دنبال این فرصت بودیم که اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم و اکنون این شرایط پیش آمده تا بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

دریابان شمخانی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود ما را جدی بگیرید گفت: بولتون اعلام می کند که ما را جدی بگیرید؛ ما شما را جدی گرفته ایم، فرمانده نیروی هوافضای سپاه شما را جدی گرفت و در سه مایلی شما موشک پیاده کرد، شما باید پاسخ بدهید که در سه مایلی ائتلاف ضد داعش، داعش و گروههای تروریستی به چه کاری مشغول هستید؟ و چرا میان شما درگیری رخ نمی دهد؟ ما به آنها می گوییم اشرار امریکایی و تیم فعلی امریکا را در حوزه اقتصاد شکست خواهیم داد.

دریابان شمخانی با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت: بخشی از مشکلات کشور به خاطر ناکارآمدی مدیران است اما بخش دیگر آن ناشی از اقدامات دشمنان و جنگ روانی علیه ماست.

وی خاطرنشان کرد: صدام و ترامپ در اقدام بر حماقت با هم مشترک هستند چرا که کارگزاران آنها منافقین بودند و این شاخصه باید عزم ما را برای مقابله با آنها جدی تر کند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای منزوی کردن ایران گفت: چند روز پیش یک کنفرانس امنیتی در تهران برگزار شد که در آن همه شرکت‌کنندگان با ایران در خصوص حادثه اهواز ابراز همدردی کردند و مسائل مطرح شده از سوی ایران را حق دانستند‌.

دریابان شمخانی ادامه داد: از اینرو شما آمریکایی ها نمی توانید ما را منزوی کنید ما خطوط قرمزی داریم که هر گروه و کشوری از آن عبور کند و امنیت ما را به مخاطره اندازد با پاسخ سهمگین مواجه می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ما صبور هستیم اما هیچ گاه از اصول خود عقب نمی نشینیم افزود: ما با عراق ، سوریه ، لبنانی و یمنی ها دست برادری دادیم و دست آنها را فشردیم و از آنها حمایت کردیم اما در مقابل استکبار کوتاه نمی آییم.

وی افزود: در مواجهه با دشمنان مماشات، مصالحه و تسامح نداریم و تا زمانی که دشمن را از منطقه دور نکنیم و سنگرهای اقتصادی را بازسازی نکنیم مذاکره معنا ندارد، پیشنهاد مذاکره ترامپ هم قسمتی از جنگ نرم آنها است.

شمخانی با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور کشورمان گفت: کالای امنیتی امروز کالای ارزانی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه عبور از وضعیت امروز انقلابی ماندن است آمریکا جنگ اقتصادی را به عنوان آخرین راه بکار گرفته و همه جامعه را هدف قرار داده است باید با روحیه انقلابی مقابل آنها بایستیم من تردیدی ندارم که ترامپ را شکست می دهیم.

انتهای پیام/۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار