اتحاد 10 میلیارد دلاری روسیه و هند علیه آمریکا

یک وبگاه امور نظامی از عقد قرارداد تسلیحاتی بزرگ بین مسکو و دهلی نو در سفر آتی رئیس جمهور روسیه به هند و با وجود فشارهای آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ - 02October 2018

اتحاد نظامی روسیه و هند علیه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک رسانه آمریکایی روز سه شنبه از انعقاد بزرگترین قرارداد نظامی بین هند و روسیه با وجود فشارهای آمریکا خبر داد.

وبگاه «دیفنس ولد» در این زمینه نوشت: «وقتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پنجم اکتبر (جمعه 13 مهر) از هند دیدار می‌کند، انتظار می‌رود که او قرارداد نظامی به ارزش 10 میلیارد دلار با هند را منعقد کند. این قرارداد بزرگترین توافق نظامی بین دو کشور تاکنون است.

این قرارداد شامل فروش سامانه موشکی «اس -400» به ارزش 5.6 میلیارد دلار، تولید 200 فروند بالگرد «کاموف -226» به ارزش یک میلیار دلار، فروش چهار ناوچه به ارزش دو میلیارد دلار و ساخت 650 هزار قبضه سلاح کلاشینکف «ای. کا 103» در هند و خرید دو هواپیمای ترابری «ایلوشین -78» است.

همچنین قرار است که ناوگان ترابری و سوخت‌رسانی نیروی هوایی هند در قراردادی با روسیه به ارزش 600 میلیون دلار ارتقاء یابد.

این وبگاه با اشاره به دیگر جزئیات این قرارداد بزرگ نظامی نوشت: توافقنامه‌های دفاعی هند و روسیه زمانی اتفاق می‌افتد که آمریکا تحریم‌هایی علیه شرکت‌های‌ بزرگ صادر کننده تسلیحات روسیه «راستک و «راسبورون اکسپورت» اعمال کرده است.

علاوه بر این، آمریکا از تحریم هند در صورت خرید سامانه‌های تسلیحاتی بزرگ از روسیه خبر داده است.

بر این اساس، تحریم‌ها ی کنونی علیه روسیه به این معنی است که نهاد‌های هند نمی‌توانند از نظام بانکی آمریکا برای پرداخت وجه خرید تسلیحات ساخت روسیه استفاده کنند. بنابراین، انتظار می‌رود هر دو کشور با استفاده از ارز کشورهای خود راهی برای خروج از این وضعیت پیدا کنند.

این وبگاه در خاتمه در تحلیلی نوشت: بعید است واشنگتن تحریم‌های ثانویه را علیه نهادهای هند به‌خاطر خرید تجهیزات نظامی از روسیه تحمیل کند، زیرا این اقدام ممکن است به توانایی دهلی نو برای پرداخت هزینه‌های خرید نظامی از آمریکا نیز منجر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار