باهنر:

حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها نشان از اقتدار نیرو‌های مسلح دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن محکوم کردن فاجعه تروریستی اهواز گفت: حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها علاوه بر به نمایش گذاشتن اقتدار ایران باعث تسلی دل داغداران این فاجعه شد.
کد خبر: ۳۱۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ - 03October 2018

حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها نشان از اقتدار نیرو‌های های مسلح داردبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه 11 مهرماه) پیرامون استراتژی نگاه به شرق و ثمرات آن، برگزار شد، با اشاره هفته دفاع مقدس، امنیت، صلابت و پیشرفت‌های کنونی کشور را مرهون مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: مسوولان با انجام وظایف خود به بهترین نحو احسن باید راه شهدا را ادامه دهند.

وی با توجه به حمله تروریستی منافقین و معاندین نظام و انقلاب اسلامی در روز رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، ضمن محکوم کردن این فاجعه افزود: اون کینه و دشمنی بیگانگان در این حمله نمایان بود؛ لذا مهمترین هدف غربی‌ها ایجاد ناامنی در کشور ما است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقتدار نیرو‌های مسلح گفت: پاسخ موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها که منجر به هلاکت رسیدن جمعی از تکفیری‌ها شد باعث تسلی دل داغداران این فاجعه و هشداری برای کشور‌هایی بود که تروریست‌ها را برای انجام اقدامات ضدایرانی تشویق و تحریک میکنند.

باهنر در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس کنونی باید تمام توجه مسوولان به تامین حداکثری منافع ملی کشور باشد، ما مخالف مذاکره با کشورهای اروپایی نیستیم و در قالب برجام با کشورهای عضو این توافق و حتی با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم، اما موضوعی که اینجا مطرح می‌شود این است که غربی ها منافع خود را به چیزی ترجیح نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری برای رضای خدا با ایران همکاری و مذاکره نمی‌کند، گفت: قرار نیست ما در قالب مذاکرات برجامی و برای اینکه این توافق به ثمر بنشیند از منافع کشورمان کوتاه بیاییم؛ لذا مذاکرات و مراودات ما حول این مهم انجام می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قدرت دیپلماسی کشور که آن دستورالعمل هایی که از سوی وزارت خارجه اعمال می‌شود و چه آن قدرت دیپلماسی عمومی کشور که از سوی بازرگانان، مقامات فرهنگی و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور صورت می‌گیرد، اینها باید به نحوی باشد که در مذاکرات به اروپایی‌ها ثابت شود که منافع ملی کشورمان خط قرمز ماست.

باهنر با اشاره به اخباری مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید آمریکا از تاریخ 13 آبان ماه سال جاری و عواقب ناگوار این اقدام بر اقتصاد کشور افزود: رئیس جمهور آمریکا تمام کشورها را به چشم دلار نگاه می‌کند؛ چراکه سابقه پیشینه او تجار گونه است. او می‌خواهد کشورها را تحت اختیار خود قرار داده تا منافع حداکثری کشورش را از آنها به دست آورد.

وی ادامه داد: در این میان برخی کشورهای عربی امورات خود را به دولتمردان آمریکایی واگذار کرده و منافع شان به به بهای ناچیز فروختند اما جمهوری اسلامی کشوری نیست که از ادعاهای دولتمردان آمریکایی هراسی داشته باشد. از روز 13 آبان به بعد قرار نیست اتفاق ناگواری در کشور و وضعیت اقتصادی حاصل شود.

باهنر با اشاره به جلسات متعدد دولت و مسوولان اقتصادی کشور، برنامه ها و بسته های پیشنهادی دولت برای جلوگیری از هرگونه فشارهای آمریکایی‌ها را ممتاز خواند و گفت: دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی کشور تلاش های اساسی کرده و برای به نتیجه رسیدن اقداماتش به همین رویه ادامه می‌دهد اما انتقادی به دولت روا است و آن اینکه نباید بدون تعقل و برنامه ریزی دلار رسمی کشور را با قیمت 4200 تومانی مطرح می‌کردند؛ چراکه این مبلغ خلاف واقعیت اقتصاد کشور بود. دولت می‌بایست نرخ ارز را تک نرخی و یا حداکثر 2 نرخی به تثبیت برساند که نرخ اول برای کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و نرخ دوم برای سایر مصارف.

باهنر با بیان اینکه نگاه رئیس جمهور آمریکا تاجر مسلک است، تصریح کرد: ترامپ و سایر مشاوران و مسوولان ارشد کاخ سفید ذره ای دیپلماسی نمی فهمند؛ لذا آثار اقدامات نابخردانه آنها که در کشورشان ایجاد می‌شود، بر کسی پوشیده نیست. به عنوان مثال سخنرانی ترامپ در سازمان ملل که گفته بود عملکرد هیات دولت کشورش نسبت به عملکرد دولت های پیشین این کشور بی سابقه است که همین موضوع باعث تمسخر اعضای حاضر در مجمع شد، نمونه ای از خطاها و گزافه گویی های دولتمردان آمریکایی است که باعث سرشکستگی ملت این کشور نیز میشود. مردم آمریکا چگونه این اقدامات نابخردانه دولتمردان خود را تحمل می‌کنند؟!

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار