سرلشکر موسوی در جمع خبرنگاران:

تهدید دشمنان را با ضربه محکم‌تری پاسخ می‌دهیم/ تروریست‌ها و آمریکا در یک جبهه قرار دارند

فرمانده کل ارتش با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: ما در مقابل هر ضربه‌ای، ضربه شدید‌تر و سنگین‌تری به طرف مقابل خواهیم زد؛ البته ممکن است در مواقعی صبور باشیم که این صبر هم نشانه قدرت است.
کد خبر: ۳۱۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ - 03October 2018

آشنایی ما با شهادت به قدمت تاریخ اسلام است/ تهدید دشمنان را با ضربه محکم‌تری پاسخ می‌دهیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسلمان‌ها با واژه شهادت آشنا هستند و آشنایی ما با شهادت به قدمت تاریخ اسلام است؛ خط قرمز ما هم امنیت مردم و سربلندی و عزت کشورمان است.

سرلشکر موسوی افزود: ما پای این عزت، سربلندی و امنیت تا آخر ایستاده‌ایم. دشمنان ما باید پیام جمهوری اسلامی را تاکنون دریافت کرده باشند.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ما در مقابل هر ضربه‌ای، ضربه شدید‌تر و سنگین‌تری به طرف مقابل خواهیم زد؛ البته ممکن است در مواقعی صبور باشیم که این صبر هم نشانه قدرت است. وقتی ما اطمینان داریم که در زمان و مکان لازم توانایی زدن ضربه پشیمان‌کننده را داریم، صبوری پیشه می‌کنیم. دشمنان از صبر ما خوشحال نباشند؛ چون دست هر قدر بالاتر بر‌ود، لاجرم محکم‌تر فرود خواهد آمد.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح یک مجموعه هستند که متناسب با تهدیدات آمادگی‌های لازم را کسب می‌کنند. همه بخش‌هایی که وظیفه دارند از حریم امنیت کشور دفاع کنند به تناسب تقسیم‌بندی‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح به اجرای ماموریت خود می‌پردازند. ممکن است بنا به تدبیر ستاد کل نیرو‌های مسلح، یک ماموریت به دو سه بخش نیرو‌های مسلح سپرده شود و یا اینکه ممکن است یک بخش، دو سه ماموریت را انجام دهد.

سرلشکر موسوی عنوان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که بر پیکره نظامی و امنیتی کشور خدشه وارد کنند. در جنگ ممکن است یک دست زخمی شود که باید آن دست را ترمیم کرد و ممکن است یک نفر شهید شود که باید برای آن شهید جایگزین پیدا کرد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: در حمله تروریستی اهواز، ۲۵ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰ نفر نیز مجروح شدند و این مثل تیری بود که به قلب ما خورده است. ما این مجروحیت را هنوز داریم، اما آن‌هایی که این زخم را به ما وارد کردند ۱۰ برابر آن را چشیدند و باز هم خواهند چشید.

وی بیان کرد: اقدامات تروریستی دشمنان و ضد انقلاب در کشور ما اتفاق جدیدی نیست. تروریست‌ها از روز دوم پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خبیثانه خود را در کشور آغاز کردند و البته همیشه ما بودیم که بر آن‌ها غلبه کردیم و روسفید و عزتمند از این معرکه خارج شدیم.

سرلشکر موسوی در ادامه با اشاره به صحبت‌های روز گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در خصوص اینکه پایگاه‌های تروریست‌ها در سه مایلی آمریکایی‌ها در سوریه قرار دارد، تصریح کرد: حقیقتاً تروریست‌ها و آمریکا یکی هستند و در یک جبهه قرار دارند.

فرمانده کل ارتش در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر دفاع آمریکا گفته بود ایران باید برای حمله موشکی به تروریست‌ها با هماهنگی ما عمل می‌کرد، گفت: ما برای دفاع از آرمان‌های کشور و حفظ امنیت مردم و سرکوب دشمنان احتیاج به اجازه هیچ‌کس نداریم و فقط بر اساس دستور فرمانده معظم کل قوا عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار