رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان لرستان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فرزندان را به گونه‌ای تربیت کنیم تا انقلاب و ارزش‌های آن حفظ شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: فرزندان را باید به گونه ای تربیت کنیم تا این انقلاب و ارزش‌های آن برای نسل‌های بعد حفظ شود.
کد خبر: ۳۱۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ - 03October 2018

فرزندان را به گونه ای تربیت کنیم تا انقلاب و ارزش های آن حفظ شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «رضا قائدرحمتی» جوان نخبه‌ای که از بهمن ماه سال 1393 ریاست دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران خرم آباد را برعهده گرفت و با تلاش های فراوان دانشکده را به دانشگاه ارتقا داد و اکنون رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان است.

در همین راستا قائدرحمتی به گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس پرداخته که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی مقارن با هفته دفاع مقدس است گفت: این میمنتی است که آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مقارن است و ما با حضور بر مزار شهدای گرانقدر دفاع مقدس و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان فعالیت خود را شروع می کنیم.

وی با بیان اینکه در طول تابستان نیز فعالیت‌های زیادی از جمله تجهیز کارگاه ها در مراکز خرم آباد و بروجرد انجام شده افزود: بالغ بر 6 میلیارد تومان برای تجهیز کارگاه ها هزینه شده تا به حالت استاندارد نزدیک شوند.

قائدرحمتی به پنج خوابگاه دانشگاه فنی و حرفه ای در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: خوابگاه ها بازسازی شده اند و برنامه ای بمنظور افزایش ظرفیت، تجهیز و ارتقا سطح کیفی خوابگاه ها در دستور کار است.

این مسئول به المپیاد های دانشجویی کشوری که به میزبانی استان های «زنجان» و «تبریز» برگزار شد اشاره کرد و افزود: مقام سوم کشوری در رشته کشتی و در حوزه فرهنگی و هنری مقام اول رشته حفظ قرآن پسران را کسب کرده ایم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: در تابستان گذشته در «طرح سجا» پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی» دانشجویان تخت ها و اقلام مورد نیاز دانشگاه را تولید کرده اند.

وی با بیان اینکه کارگاه های علمی تخصصی در راستای توانمندسازی و حرفه آموزی اساتید برگزار شده است تصریح کرد: مرکز مشاوره و سلامت را برای دانشگاه راه اندازی که قابل ارائه در سطح استان است.

قائدرحمتی به کسب مقام اول مسابقات دانشجویی در رشته معماری و برنامه نویسی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چند رشته کارشناسی داریم که با فعالیت هایی که انجام شده است برای هشت رشته کارشناسی نیز مجوز گرفته و در حال ارتقا است.

این مسئول با بیان اینکه یک تیم رصد برای فارغ التحصیلان این دانشگاه تشکیل داده‌ایم افزود: تیم رصد ما دانشجویان خروجی از این دانشگاه را بررسی کرده و بصورت مستند 70 درصد دانشجویان خروجی دانشگاه وارد بازار کار شده اند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان لرستان با بیان اینکه دانشجویان ما از هنرستان ها وارد دانشگاه می شوند و باید نسبت به ارتقا سطح کیفی آنها تلاش‌های زیادی شود تصریح کرد: در این راستا جلسات متعددی با آموزش پرورش برگزار شده چرا که دانش آموزانی که گرایشات کمتری دارند وارد هنرستان ها می شوند و باید از لحاظ علمی و عملی به سطح مطلوبی برسند.

وی به اساتید موظف و حق التدریس دانشگاه اشاره کرد و گفت: 25 نفر عضو هئیت علمی هستند و کمیته ای برای جذب اساتید حق التدریس به منظور ارسال اسامی به دانشگاه کشور تشکیل شده است.

قائدرحمتی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس برنامه هایی از جمله تقدیر از جانبازان دانشگاه و اهدای لوح به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران را داشته و در مراسم گلباران و عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا شرکت کرده ایم.

این مسئول با بیان اینکه در ایام استقبال از دانشجویان جدید الورود عکس شهدای دانشجو را در سالن ها نصب کرده ایم، اظهار داشت: تراکت هایی از سخنان حضرت امام (ره) و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس و نقش اقشار مختلف مردم در جنگ تحمیلی نیز نصب شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ایی لرستان ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی اهواز و خانواده شهید «هادی الماسیان» گفت: ما زیرساخت های دانشگاه را برای میزبانی شهید گمنام فراهم کرده‌ایم و تقاضای تدفین شهدای گمنام در مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان را داریم.

وی به کار، تلاش و دغدغه‌مندی جوانان نسل امروز اشاره کرد و متذکر شد: فرزندان را باید به گونه ای تربیت کنیم تا این انقلاب و ارزش‌های آن برای نسل های بعد حفظ شود و به آنان توصیه می کنم هدفی جز کار، تلاش و دغدغه‌مندی نداشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار