مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

علامه «بلادی» نقش بزرگی در مبارزه با استعمار داشت

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: علامه «بلادی» نقش بزرگی در مبارزه با استعمار در جنوب کشور داشت.
کد خبر: ۳۱۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ - 03October 2018

ایستادگی علامه «بلادی بوشهری» در مبارزه با استعمار  و استکباربه گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت الاسلام «یوسف جمالی» مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در شصت و ششمین سالگرد بزرگداشت علامه «بلادی» در بوشهر اظهار داشت: علامه «سید عبدالله بلادی بوشهری» (ره) همواره در جبهه جنوب کشور و کرانه خلیج فارس مقابل استعمار و استکبار ایستادگی می کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: این عالم بزرگ نقش مهمی در خیزش مردم استان بوشهر علیه استعمار داشت و حتی در سفر و هجرتی که به شهر شیراز داشتند با روحیه استعمارستیزی در مقابل روس ها ایستاد.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه علامه بلادی روحیه استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را از سید «جمال الدین اسد آبادی» الهام گرفته بود خاطرنشان کرد: وی به عنوان مجاهد استعمارستیز جنوب ایران، جبهه مردمی بوشهر بر علیه مستکبرین خارجی در دوران حکومت پهلوی اول را تشکیل داد.

جمالی با اشاره به اینکه علامه «بلادی بوشهری» عالمی با تقوا و شخصیتی کم نظیر در زمان خود بود تصریح کرد: این عالم بزرگ دینی ضمن تسلط به چند زبان دنیا، در زمینه های مختلف علمی مانند طب و نجوم فعالیت داشت و 80 اثر فاخر در عرصه بین‌المللی و جهان اسلام تالیف کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار