فرمانده انتظامی لرستان:

پلیس فتای لرستان اشراف کامل بر جرایم دارد

فرمانده انتظامی لرستان گفت: فرماندهی انتظامی و پلیس فتای لرستان اشراف کامل بر جرایم و مزاحمت‌های اینترنتی، برداشت غیر‌مجاز از حساب‌های بانکی و سایر جرایم فضای مجازی دارد و به شدت با مجرمان برخورد خواهد کرد. 
کد خبر: ۳۱۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ - 03October 2018

فرماندهی ناجا و پلیس فتا اشراف کامل بر جرایم دارند///////هایپر لینک داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سردار «محمد مهدیان نسب» فرمانده انتظامی استان لرستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با اشاره به  اجرای 110 برنامه در هفته نیروی انتظامی در استان اظهار داشت: از این تعداد 15 برنامه کلان، 87 برنامه اصلی و 8 برنامه خلاقانه است. 

وی گفت: برای دومین سال، روز جمعه در اولین روز از هفته نیروی انتظامی، همایش پیاده روی عاشورائیان با هدف کمک به نشاط و سلامت مردم برگزار و به طور زنده از شبکه افلاک پخش خواهد شد‌ و در همین روز طرح شمیم خدمت و سخنرانی فرماندهان نیروی انتظامی قبل از خطبه های نماز جمعه را خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی لرستان اظهار داشت: روز شنبه و در دومین روز از هفته نیروی انتظامی صبحگاه مشترک نیروی‌های مسلح ، تجلیل از فرماندهان برتر نیروی انتظامی، ارائه مشاوره انتظامی در مرکز فرماندهی انتظامی و برگزاری نمایشگاه توانایی‌های خلاقانه را خواهیم داشت.

مهدیان‌ نسب به دیگر برنامه های هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده ایثارگران و شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار مطهر شهدا، اهدای خون توسط کارکنان نیروی انتظامی، ارائه آموزش‌های همگانی توسط پلیس آگاهی، سرکشی از بهزیستی و سالمندان، آموزش چهره به چهره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پاسخگویی به مطالبات مردم به صورت چهره به چهره، ارائه هشدارهای انتظامی در مساجد توسط پلیس تخصصی، حضور پلیس فتا در مدارس، پخش فیلم و مستند در حوزه فضای مجازی و سایبری، برگزاری کوهپیمایی، قرائت زیارت عاشورا و دعای عهد در موزه دفاع مقدس، از برنامه های هفته نیروی انتظامی این استان است.

وی با بیان اینکه جاده های استان جزء امن‌ترین جاده های کشور است افزود: در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش تصادفات داشتیم. 

فرمانده انتظامی استان به برگزاری 310 جلسه اطلاع رسانی در شش ماهه امسال و استفاده  46 هزار نفر مخاطب از این برنامه ها اشاره و تصریح کرد: طی این مدت 3 هزار و 750  مشاوره رایگان اجتماعی برای صلح و سازش پایدار داشتیم که 73 درصد آنها منجر به صلح و سازش شد.

مهدیان‌نسب با اشاره به اینکه امسال در بحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، عفاف و حجاب و مواد مخدر 500 تخته بنر نصب شده و 89 هزار بروشور توزیع شده است گفت: با برگزاری 986 جلسه آموزش همگانی 200 هزار نفر را به صورت چهره به چهره برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش داده ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه امسال 3 تن مواد مخدر کشف کردیم که نسبت به سال گذشته 48 درصد افزایش داشته است، افزود: طی 6 ماهه امسال 609 طرح پاکسازی در محورهای مواصلاتی انجام داده ایم که در این رابطه هزار و 494 نفر خورده فروش مواد مخدر دستگیر و 8 هزار و 198 نفر معتاد ولگرد جمع آوری و 11 کارگاه آموزشی برای افراد آسیب‌پذیر تشکیل دادیم. 

این مسئول به اقدامات پلیس فتا اشاره کرد و افزود: هزار و 587 سایت مجرمانه شناسایی و 185  پرونده تشکیل شده که نسبت به 6 ماهه سال گذشته 46 درصد افزایش داشته است. 

وی با بیان اینکه 89 مجرم اینترنتی توسط پلیس فتای استان دستگیر شده‌اند، گفت: فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس فتا استان اشراف کامل بر جرایم و مزاحمت‌های اینترنتی، برداشت غیر مجاز از حسابهای بانکی و سایر جرایم فضای مجازی دارد و به شدت با مجرمان برخورد خواهد کرد. 

فرمانده انتظامی لرستان اظهار داشت: در راستای ارتقای تحرک و توان کلانتری ها خودروهای نو برای پاسگاه ها و کلانتری ها تهیه کردیم و 52 هزار و 380 پرونده قضایی در کلانتری ها تشکیل شده که نشان از ارتقای توان آنهاست. 

مهدیان‌نسب با اشاره به برگزاری 13 جلسه ملاقات عمومی با مردم و پیگیری مطالبات آنها اشاره و گفت: در این ملاقات‌ها بیشتر مطالبات مردم در رابطه با جذب و استخدام جوانان بوده که در این راستا طی 6 ماهه امسال هزار و 288 نفر از جوانان را جذب و استخدام کرده ایم و پیش‌بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به 2 هزار نفر هم برسد که این اقدام بسیار خوبی در فرماندهی نیروی انتظامی استان است. 

فرمانده انتظامی لرستان افزود: طی 6 ماهه امسال 280 هزار و 475 مراجعه تلفنی در حوزه فوریت های پلیسی داشته ایم و به مشکلات مردم رسیدگی کرده ایم.

وی با بیان اینکه امسال 4 طرح نقطه ای، منطقه ای، موضوعی و عملیات مشترک در استان انجام داده ایم گفت: امسال 57 طرح عملیات مشترک انتظامی برای حفاظت از امنیت مردم انجام داده ایم. 

این مسئول خاطرنشان کرد: 108 باند سارقین را متلاشی کرده ایم و در حوزه کشف هم 6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش رضایت مندی داشته ایم. 

وی به شعار امسال و حمایت از تولید ملی اشاره کرد و با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا 64 میلیارد تومان قاچاق کشف کرده ایم و این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است، گفت: 49 باند قاچاق کالا را کشف و 59 انبار احتکار را هم شناسایی و دستگیر کرده ایم. 

مهدیان‌ نسب به مشکل کامیون دارها اشاره کرد و گفت: جاده های استان با تلاش شبانه روزی همکاران ما برای حمل و نقل راحت، جزء امن ترین جاده های کشور است و در این راستا 12 نفر کامیون دار دستگیر و بازداشت شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها