قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه دولت:

تغییرات نرخ ارز تاثیری در قیمت دارو‌ها ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما کاری با نرخ ارز در زمینه دارو‌ها و تجهیزات پزشکی و ملزومات آن نداریم؛ چراکه قیمت ارز ما مشخص و ۴۲۰۰ تومان است و تا سال آینده نیز همین قیمت خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ - 03October 2018

تغییرات نرخ ارز تاثیری در قیمت دارو‌ها نداردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۱ مهرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت انتشار مقالات علمی کشور در مجلات معتبر جهانی، اظهار داشت: مشکلی برای چاپ مقالات چه در مجلات آمریکایی و چه اروپایی وجود ندارد و اگر کسی کاری عمیق پژوهشی نکرده، اما انتظار دارد در چنین مجلاتی مقاله‌اش چاپ شود نباید این موضوع را به حساب مسائل روز بگذارند.

وی افزود: مقالات زیادی از اساتید برجسته کشور در این ژورنال‌ها منتشر می‌شود و اساساً نگاه مجامع علمی دنیا اینگونه نیست و گزارشی در این زمینه نداشته‌ایم.

وزیر بهداشت در خصوص تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت داروها، تصریح کرد: ما کاری با نرخ ارز در زمینه دارو‌ها و تجهیزات پزشکی و ملزومات آن نداریم، چرا که قیمت ارز ما مشخص و ۴۲۰۰ تومان است و تا سال آینده نیز به همین قیمت خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی در پایان تاکید کرد: پس آن چه در کوچه و بازار جاری است در این موارد تاثیری ندارد، اما تغییر نرخ ارز در هتلینگ بیمارستان‌ها که مربوط به خدمات است تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها