حاجی‌دلیگانی:

عده‌ای با ارجاع لایحه «مبارزه با قاچاق» می‌خواهند FATF را در دستور کار قرار دهند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هدف برخی نمایندگان از ارجاع لایحه مبارزه با قاچاق، این است که الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم هرچه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.
کد خبر: ۳۱۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ - 03October 2018

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شهرستان شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 11 مهرماه) طی تذکری شفاهی اظهار داشت: بر اساس ماده 22 آیین‌نامه داخلی مجلس، وظیفه رئیس مجلس آن است که اداره مجلس را به درستی و بر اساس آیین‌نامه انجام دهد.

وی خطاب به علی مطهری نایب دوم رئیس مجلس افزود: اعضای هیات رئیسه همچون سایر نمایندگان مجلس در رسیدگی به دغدغه‌های مردم و کاهش مشکلات کشور، قسم خورده‌اند، اما ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برخلاف سوگندی بود که یاد کرده‌اند و از لحاظ شرعی، این گناه بر گردن شماست.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت بود؛ چراکه این موضوع و به ویژه قاچاق ارز، مردم ما را بدبخت کرده و آنان را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به تعزیرات است و این ارگان هم زیر نظر دولت است و ارتباطی به قوه قضائیه ندارد.

حاجی‌دلیگانی گفت: هدف شما از ارجاع این لایحه به کمیسیون اقتصادی آن است که الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد؛ این در حالی است که این لایحه دو ماه مسکوت ماند تا نظر اروپایی‌ها پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام، به ما داده شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: از نظر ما لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنوز در دستور کار است و روز یکشنبه باید در دستور مجلس قرار گیرد و در دستور قرار گرفتن طرح‌ها و لوایح دیگر، خلاف است.

علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر بیان کرد: تذکر شما وارد نیست؛ چراکه ما اخطار درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را دوبار به رای نگذاشتیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار