«عمادی»:

کمبود نیروی انسانی مسئله بغرنج وزارت آموزش و پرورش است

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش یکی از مسائل بغرنج در آموزش و پرورش را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: بهترین معلمان ما در آستانه بازنشستگی هستند و از طرفی دیگر ورودی ما در مجموعه آموزش و پرورش کم است.
کد خبر: ۳۱۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ - 03October 2018

فوری//کمبود نیروی انسانی مسئله بغرنج وزارت آموزش و پرورش استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «عبدالرسول عمادی» معاون وزیر آموزش و پرورش، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار داشت: خراسان‌جنوبی در بسیاری از نتایج امتحانات نهایی همواره پیشتاز بوده که این ناشی از مدیریت شایسته در مجموعه آموزش و پرورش این استان و وجود معلمانی باگذشت و فداکار است.

«شاخص برخورداری اقتصادی» و «مدیریت» نقش تاثیر‌گذار در موفقیت دانش‌آموزان دارند

وی افزود: در تحلیل نتایج امتحانات نهایی استان‌های مختلف کشور به این نتیجه رسیده‌ایم که دو عامل «شاخص برخورداری اقتصادی» و «مدیریت» دارای نقش بسیار تاثیر‌گذار در موفقیت دانش‌آموزان هستند.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: تقویت باور، اعتقاد و ایمان دانش‌آموزان و دعوت آنان به اعمال نیک از جمله رسالت‌های اصلی معلمان بوده است.

عمادی ضمن اشاره به قدمت فرهنگی خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند یادآور شد: وجود پدران علوم مختلف در این استان و افراد مهمی مانند دکتر «شکوهی» گواه این مدعا است.

وی عنوان کرد: مردم این استان بسیار فهیم، منظم و مرتب هستند و اگر شهروندان ما خوب عمل می‌کنند یا در معاملات‌شان در بازار تقلب نمی‌کنند به برکت فعالیت‌های خوب و عملکرد مثبت آموزش و پرورش بوده‌ است.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش یکی از مسائل بغرنج در آموزش و پرورش را کمبود نیروی انسانی دانست و بیان داشت: بهترین معلمان ما در آستانه بازنشستگی هستند و از طرفی دیگر ورودی ما در مجموعه آموزش و پرورش کم است.

عمادی متذکر شد: هر سال به طور متوسط، ۱۵هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند که پاسخ‌گوی نیاز جامعه نیست و ما کلاس‌های خالی زیادی در کشور داریم .

وی با بیان اینکه در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای بایستی از خرید خدمات آموزشی و خدمات برون‌سپاری آموزشی استفاده کنیم، گفت: متأسفانه اعتبارات آموزش و پرورش نیز بسیار کم است.

عمادی اعلام کرد: خراسان‌جنوبی از جمله استان‌هایی بود که با مدیریت صحیح نیروی انسانی در ابتدای سال جاری کلاس خالی در این استان نداشته‌ایم و امیدواریم با مدیریت جدید، شاهد خیرات و برکات زیادی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار