دکتر محسن بهشتی سرشت:

کتاب ما در برابر حجم فعالیت های حضرت امام (ره) همانند قطره ای است دربرابر دریا

تعداد تحقیقات و پژوهش هایی که درباره حضرت امام در خارج از کشور انجام شده بسیار بیشتر از داخل کشور است. انگار که خارجی ها اهمیت این شخصیت را بسیار بیشتر از ما درک کرده اند و بسیار بیشتر از ما به آن پرداخته اند.
کد خبر: ۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰ - 04June 2013

کتاب ما در برابر حجم فعالیت های حضرت امام (ره) همانند قطره ای است دربرابر دریا

دکترمحسن بهشتی سرشت در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: شخصیت امام خمینی (ره) در تاریخ ایران و جهان اسلام بی نظیر است و همانند و همتا ندارد. ما گرایشی در تاریخ معاصر داریم به نام تاریخ انقلاب اسلامی ایران که برای رشته تاریخ در نظر گرفته شده و در این رشته ما به شدت با کمبود منابع روبرو هستیم. با توجه به این نکته و با توجه به اینکه کار کردن روی شخصیت امام راحل را وظیفه خود می دانستم نگارش کتاب "زمانه و زندگی امام خمینی (ره)"  را انجام دادم. این کتاب مسائل و اتفاقات سیاسی و اجتماعی کشور ایران را از تولد امام تا پیروزی انقلاب اسلامی بررسی و تشریح می کند.

نویسنده " تاریخ دانشمندان و علمای اصلاح طلب ایران " افزود: زندگی و شخصیت حضرت امام ابعاد مختلفی دارد مثل  بعد سیاسی ، بعد فرهنگی ، بعد علمی ، بعد اجتماعی و بعد فقهی که پرداختن به هر کدام از این موضوع ها کتابی مفصل و تحقیقی مفصل را می طلبد که متاسفانه در این زمینه و با این وسعت تا به حال کار زیادی انجام نشده است. ما در کتاب "زمانه و زندگی امام خمینی (ره) " فقط توانستیم به گوشه هایی از زندگی امام بپردازیم و مقدار بسیار کمی از زندگی و فعالیت های ایشان را پوشش دهیم. کتاب ما در برابر حجم فعالیت های حضرت امام (ره) همانند قطره ای است دربرابر دریا.

نویسنده " نقش علماء درسیاست از مشروطه تا انقراض قاجار" تصریح کرد: تعداد تحقیقات و پژوهش هایی که درباره حضرت امام در خارج از کشور انجام شده بسیار بیشتر از داخل کشور است. انگار که خارجی ها اهمیت این شخصیت را بسیار بیشتر از ما درک کرده اند و بسیار بیشتر از ما به آن پرداخته اند. در مورد زندگی اجتماعی امام خمینی (ره) کتابی چاپ شده است به نام "سیره امام خمینی" که نویسنده آن غلامعلی رجایی است و کتاب دیگری است به نام " سیره خانوادگی امام خمینی " که کار آقای ستوده است اما هر دو کتاب بیشتر به سمت جمع آوری خاطرات و مستندات رفته و متاسفانه کتابی که به طور جامع و کامل به زندگی اجتماعی حضرت امام (ره) بپردازد نداریم.

نظر شما
پربیننده ها