امیر رستگاری:

توانایی ساخت انواع شناورهای دریایی در داخل کشور وجود دارد

رئیس سازمان صنایع دریایی گفت: ساخت انواع شناورهای دریایی توسط متخصصان داخلی قابل انجام است و برای ساخت این شناورها هیچ محدودیتی وجود ندارد.
کد خبر: ۳۱۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ - 03October 2018

توانایی ساخت انواع شناورهای دریایی در داخل کشور وجود داردبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و آبزیان  که در نمایشگاه بین‌المللی تهران درحال برگزاری است، درباره اقدامات سازمان صنایع دریایی درحوزه تامین شناورهای مورد نیاز صنعت دریایی کشور با اشاره به «طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی» اظهار داشت: این طرح در راستای جایگزینی شناورهای استیجاری و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل و نفت‌کش و ناوگان خدمات و پشتیبانی سکوهای نفتی فرا ساحل در خلیج فارس در سال گذشته به تصویب شورای عالی صنایع دریایی رسید و مقرر شد که تعداد 176 فروند شناور به ارزش یک و نیم میلیون یورو توسط چهار سازمان صنعتی کشور ساخته شود.

وی ادامه داد: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در این طرح ساخت 80 فروند شناور را بر عهده دارد، که کار طراحی و تولید این شناورها را در دستور کار خود قرار داده شد. این شناورها در حوزه خدمات و پشتیبانی فرا ساحلی، جابجایی و یدک‌کش فعالیت خواهند کرد که به طور همزمان در بندرعباس، تهران و بندر انزلی کار ساخت آن‌ها رسما شروع می‌شود.

امیر رستگاری گفت: سالانه میلیون‌ها دلار هزینه اجاره شناورها مورد نیاز است که با اجرای این طرح با تحریم‌ها مقابله و از خروج ارز جلوگیری می‌شود و این امر موجب ارتقاء سطح دانش و فناوری خواهد شد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بیان داشت: امروز با سطح بلوغی که صنعتگران حوزه دریایی به آن دست پیدا کرده‌اند، می‌توانیم طی 2 تا سه سال، تمامی شناورهای مورد نیاز را بسازیم که در بحث تجهیزات نیز تنها 20 درصد به دلیل عدم صرفه اقتصادی ساخت در داخل باید از خارج تامین کنیم که اگر زیرساخت‌های لازم و صرفه اقتصادی به وجود بیاید، توان طراحی و ساخت آن تجهیزات را در داخل کشور هم داریم.

رئیس سازمان صنایع دریایی ادامه داد: این سازمان افتخار دارد علاوه بر مسوولیت ساخت شناورهای نیروهای دریایی قدرتمند کشور تاکنون بیش از 180 فروند شناور غیرنظامی را طراحی و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

امیر رستگاری گفت: در قالب یک همکاری مشترک با سازمان شیلات کشور 50 عدد قایق تندرو گلف در حال تولید است که تا به امروز 15 فروند آن تحویل داده شده است و امیدواریم تا پایان آبان‌ماه 15 الی 20 فروند دیگر آن را بتوانیم تحویل دهیم تا در دریابانی سازمان شیلات به کار گرفته شود و در جهت حفظ و حراست از منطقه دریایی به کار گرفته شود.

وی افزود: بحث کشتی‌های صنعتی صیادی خوشبختانه در همین ماه در دستور کار شیلات قراگرفته و مذاکرات آن با سازمان صنایع دریایی آغاز شده است و با تامین اعتبارات بحث ساخت شناورهای صنعتی ماهیگیری در دستور کار ما قرار میگیرد. ساخت انواع شناورهای دریایی توسط متخصصان داخلی قابل انجام است و برای ساخت این شناورها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها