سعودی‌ها به ما گفتند که اقتصاد یمن را نابود می‌کنیم

تهدید انصارالله توسط سعودی ها

سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی برنامه مشخصی برای نابودی اقتصاد یمن دارد و تمامی اقداماتش در این راستا است.
کد خبر: ۳۱۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ - 03October 2018

تهدید انصارالله توسط سعودی هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن در بیانیه‌ای، به ذکر دلایل بحران اقتصادی و کاهش ارزش ریال یمن پرداخت.

وی گفت: محاصره جنایت‌آمیز زمینی، دریایی و هوایی را برقرار کردند و در مدت چهار سال مردم یمن را در تنگنای تحریم‌های اقتصادی قرار دادند. ائتلاف متجاوز با پشتیبانی مستقیم آمریکا استراتژی خصمانه‌ای به کار گرفتند تا از راههای مختلفی ارزش پول یمن را کاهش دهند.

وی در بیان این راهها گفت: ائتلاف متجاوز مانع از ورود هر نوع ارز خارجی به یمن می‌شود و بدین ترتیب ارزش پول یمن کاهش یافته است. آن‌ها همچنین بانک مرکزی را از صنعاء [به عدن] انتقال دادند که پس از گذشت یک سال از آغاز تجاوز دشمن به یمن حقوق تمامی کارمندان یمنی را پرداخت می‌کرد.

وی افزود: آن‌ها پس از انتقال بانک مرکزی هیچ راه‌حل عملی را ارائه نکردند؛ بلکه از بانک به عنوان ابزاری برای جنگ علیه مردم از صعده تا المهره بهره بردند. آن‌ها علاوه بر تمامی این‌ها، با حماقت تمام اقدام به چاپ پول و تزریق آن به بازار کردند.

سخنگوی انصارالله در ادامه تصریح کرد دولت مستعفی منصور هادی درآمدهای یمن را به عربستان و امارات تحویل می‌دهد و از این رو حساب‌های خارج از یمن را به روی این کشورها گشوده است.

عبدالسلام، تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی پس از شکست در تحقق هرگونه دستاورد نظامی به جنگ اقتصادی روی آورده که جنایت‌کارانه بودن آن کمتر از کشتار کودکان و شهروندان نیست.

وی در پایان بحران اقتصادی ایجاد شده را یک برنامه آمریکایی و سعودی عنوان کرد و گفت که ائتلاف سعودی در پایان مذاکرات کویت (اردیبهشت ماه سال 95 ) به هیأت یمنی گفته است که اقتصاد داخلی یمن را به عنوان یک مجازات دسته‌جمعی برای یمنی‌ها، نابود خواهد کرد.

یمن ماههاست که با کاهش ارزش واحد پولی خود مواجه است و در هفته‌های اخیر شهرهای جنوبی این کشور که در اشغال ائتلاف سعودی و اماراتی است، شاهد تظاهرات معیشتی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار