رویترز خبر داد ؛

ادعاهای تکراری آلمان و آمریکا درمورد حمله شیمیایی در سوریه

در حالی‌که هیچ شواهد مستدلی درباره احتمال استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی وجود ندارد، مقام‌های ارشد آلمان و آمریکا بار دیگر به تکرار ادعاها در این باره پرداختند.
کد خبر: ۳۱۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴ - 03October 2018

ادعاهای تکراری آلمان و آمریکا درمورد حمله شیمیایی در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مقام‌های ارشد آلمان و آمریکا با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده بار دیگر مدعی شده‌اند دولت سوریه ممکن است از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند.

خبرگزاری «رویترز» چهارشنبه شب به وقت تهران در این زمینه نوشت: «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه بعد از دیدار به «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت که برلین و واشنگتن بر انجام هر اقدام لازم برای عدم استفاده سلاح‌های شیمیایی در سوریه توافق دارند.

هایکو ماس در این زمینه افزود که در این نشست بحث پیرامون اوضاع سوریه نیز صورت گرفت و طرفین خواستار توسل به فشار سیاسی جهت یافتن راه حل‌های سیاسی در سوریه و برگزاری نشستی برای بازنویسی سریع قانون اساسی این کشور را خواستار شدند.

وی در ادامه از مخالفت مجلس آلمان با هرگونه مشارکت برلین در حمله‌های ائتلاف آمریکا به سوریه اشاره کرد و البته افزود که آلمان می‌تواند با روش‌های دیگر در این مسئله مشارکت کند.

آمریکا و متحدانش تا کنون دوبار به بهانه استفاده دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از تسلیحات شیمیایی حملاتی به مواضع ارتش سوریه انجام داده‌اند.

ادعاها درباره احتمال استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی در حالی صورت می‌گیرد که دولت سوریه در سال 2013 بعد از یک توافق میان آمریکا و روسیه و با نظارت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، تسلیحات خود را یا نابود کرده و یا به خارج از سوریه ارسال کرده است.

مقام‌های سوری نیز بارها اعلام کرده‌اند که این کشور هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها