برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس قم با موضوع «اردو‌های راهیان نور»

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با موضوع آمادگی دستگاه‌ها برای برگزاری اردو‌های راهیان نور، در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ - 03October 2018

برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس قم با موضوع «اردو‌های راهیان نور»/////////چرا خبر 312029 در صفحه قم نیست؟

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با موضوع آمادگی دستگاه‌ها برای برگزاری اردو‌های راهیان نور، به ریاست «یونس عالی پور» جانشین استاندار در ستاد راهیان نور و رییس ستاد هماهنگی امور زائران استانداری قم، در سالن جلسات امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد.

عالی پور طی سخنانی در این جلسه بر همدلی دستگاه‌ها به منظور برگزاری هر چه بهتر اردو‌های راهیان نور تاکید کرد.

احمد حسینی دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز با تاکید بر ضرورت تدوین سند ملی راهیان نور اظهار داشت: کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت هدف ایجاد اقدام‌های ضد فرهنگی دشمن است و در همین راستا اردو‌های راهیان نور فرصتی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت مردم است و در چند سال اخیر شاهد نتایج موفق فرهنگی و بازخورد‌های خوب آن بوده‌ایم.

همچنین ستار احمدوند معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و برخی دیگر از اعضای شورای هماهنگی به بیان اقدامات خود در زمینه برپایی اردو‌های راهیان نور پرداختند.

در جلسه مزبور مقرر شد کلیه دستگاهها، ارگان‌ها و ادارات نسبت به مشخص نمودن مصادیق مهم اجرایی و منطبق با وظایف و مسئولیت‌های مندرج در سند ملی راهیان نور اقدام و اعلام نمایند.

همچنین مقرر شد هلال احمر دوره آموزشی خودامدادی و دیگر امدادی ویژه متولیان راهیان نور پیش بینی و برگزار کند، کمیته بهداشت و درمان نیز نسبت به انجام کلیه پیشنهاد‌های امدادی، درمانی و اعزام اکیپ‌های درمانی مورد نیاز کاروان‌ها و مناطق یادمانی مرتبط با استان برنامه ریزی، هماهنگی و اقدام نماید.

در جلسه شورای هماهنگی همچنین مقرر شد شرکت برق نسبت به تامین نیازمندی در خصوص سیستم‌ها و تاسیسات روشنایی مورد نیاز پادگان شهید زین الدین اندیمشک و یادمان‌های معین استان هماهنگی، برنامه ریزی و اقدام لازم را به عمل آورد.

از دیگر مصوبات جلسه مزبور این بود که با توجه به اینکه استان قم معین یادمان‌های فکه و سردشت می‌باشد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نسبت به احصاء نیازمندی‌های یادمان‌های مذکور اقدام و در جلسه بعدی شورا منعکس نماید.

ضمنا از آنجا که اعزام کاروان‌های راهیان نور ویژه دانش آموزان از تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ آغاز می‌شود، مصوب شد تمامی دستگاه ها، نهادها، ارگان‌ها و... در استان قم نسبت به حمایت و پشتیبانی از کمیته اعزام و تامین نیازمندی‌های مورد نیاز کاروان‌های دانش آموزی اقدام نمایند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار