پس از توهین ترامپ اتفاق افتاد؛

تماس تلفنی معنادار پامپئو با بن سلمان

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد پامپئو با ولیعهد سعودی تلفنی رایزنی کرده و بر همکاری میان واشنگتن-ریاض تاکید کرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ - 03October 2018

تماس تلفنی معنادار پامپئو با بن سلمانبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، هیثر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد مایک پامپئو امروز چهارشنبه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تماس تلفنی برقرار کرده است.

پامپئو در این تماس تلفنی از مشارکت قدرتمند و مداوم ولیعهد سعودی تشکر کرده است.

دو طرف درباره مسائل مختلفی از جمله موضوعات منطقه ای و دوجانبه گفتگو کرده اند. یمن و نفوذ منطقه ای ایران از جمله مباحث مطرح شده میان پامپئو و بن سلمان بوده است.

طرفین همچنین درباره توسعه روابط دوجانبه رایزنی کرده اند.

تماس پامپئو با ولیعهد سعودی در حالی صورت گرفته که روز شنبه 7 مهر جاری (29 سپتامبر) ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی چندین تریلیون دلار دارد و بدون ایالات متحده آمریکا، فقط خدا می‌داند چه بر سر پادشاهی سعودی خواهد آمد.

این خبر واکنش‌های زیادی در فضای مجازی داشت و البته طرف سعودی به توهین ترامپ پاسخی نداد.

ترامپ به فاصله کوتاهی از این سخنان تحقیرآمیزش، بار دیگر در جمع طرفداران خود گفت: به پادشاه عربستان گفتم نمی‌توانی بدون ما حتی دو هفته در قدرت باقی بمانی؛ باید پول بدهی!

هنگامی که ترامپ از واژه گاو شیرده برای آل سعود استفاده کرد، هیچ واکنشی از سوی رژیم به این اهانت صورت نگرفت، این بار هم در دو بار سخنرانی ترامپ، توهین‌های بسیار شدیدی از سوی وی صورت گرفت، اما این بار هم چه مقامات رژیم سعودی و چه رسانه‌های آنها سکوت کردند و حتی فعالان پرتعداد وابسته به رژیم در فضای مجازی به توجیه این توهین‌ها پرداختند و مدعی شدند ترامپ فقط به خاطر مسائل انتخاباتی این حرف‌ها(توهین‌ها) را بر زبان جاری کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار