حجت‌الاسلام رئیسی:

اتکا به جوانان راه برون رفت از مشکلات امروز جامعه است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئولان باید نیروهای جوان، بالنده و پویای کشور را باور کنند و به آنها باید اعتماد داشته باشند و آنها را در تصمیم‌‌گیری­‌ها دخیل کنند که راه حل مشکلات امروز کشور در دست جوانان بسیجی است.
کد خبر: ۳۱۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ - 04October 2018

اتکا به جوانان راه برون رفت از مشکلات امروز جامعه است/ بسیج در جهت تحقق اهداف نظام حرکتی پویا داردبه گزارش دفاع پرس از مشهد، مرحله نهایی رزمایش «اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد (ص) 2» با اجتماع 36 هزار نفری بسیجیان استان خراسان رضوی با حضور آیت‌الله «سید احمد علم‌­الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی و اعضای شورای تأمین استان امروز در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت ثامن‌­الحجج (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این اجتماع اظهار داشت: حضور جوانان برومند در این اجتماع عظیم در کنار مضجع حضرت رضا (ع) پیمان و میثاقی با امام مؤمنان و مجاهدان در دلدادگی به خدا در تلاش و جهاد و کوشش برای حاکمیت دین در ادامه راه شهیدان و ایثارگران، دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی است.

وی افزود: این اجتماع برای دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان پیام امید، ایستادگی و مقاومت در راه هدف به همراه دارد و برای دشمنان انقلاب پیام‌ ذلت و شکست همیشگی دشمن را در مقابل دلاور مردان بسیج ، نیروهای مسلح و مردم مخلص ایران دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این اجتماع پیمانی است با همه مجاهدان و دلاوران مبنی بر اینکه ما در مسیری که انتخاب کرده‌ایم، از پای نخواهیم نشست، خاطر نشان کرد: در کشور ما روزی انگلیسی­‌ها و روزگاری آمریکایی­‌ها سرنوشت ملت را به دست داشتند و مردم را به اسیری گرفته بودند و این اسارت را به دین و دنیای مردم گسترش داده بودند. در سال 1357 با پیروزی انقلاب اسلامی حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی سرنگون شد و مردم ایران تمام این بندهای اسارت را گسستند و طعم استقلال و آزادی و همچنین داشتن هویت اسلامی و مسلمان زندگی کردن را چشیدند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان معلم بزرگ انقلاب، به ما اتکال به ‌خدا و اعتماد به ‌نفس را به ما آموخت.

رئیسی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) ایمان دینی را به عنوان مؤلفه مهم قدرت به ما آموخت تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در مقابل مردم مقاوم صف‌­آرایی کردند و هشت سال جنگ سخت را به این کشور تحمیل کردند و مردم ایران اسلامی نیز در این جنگ، مقاومت و پایمردی از خود نشان دادند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ‌ اینکه بعد از ناکامی دشمن در جنگ سخت، جنگ نرم را علیه مردم ایران اسلامی سازماندهی کردند، گفت: آنها سعی کردند فرهنگ و تفکر خود را از طریق جنگ رسانه‌ای و نرم به ‌جامعه ما منتقل کنند، اما ایستادگی جوانان بسیجی در مقابل دشمن، آنها را در این جنگ نیز ناکام گذاشت.

وی افزود: نسل جوان و بسیجی امروز، دشمن را درست شناختند و در مقابل آنها ایستادگی کردند، این روحیه بسیجی و دینی جوانان بسیجی و ملت ایران دشمن را به‌ شدت ناامید کرده است.

رئیسی در ادامه به بررسی مؤلفه­‌های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و ابراز داشت: ایمان به خدا و انگیزه و اندیشه دینی مهمترین مؤلفه اقتدار نظام و متضمن امید است. پایبندی به مبانی دینی و اعتقاد راسخ به حاکمیت دین بر سرنوشت انسان معاصر، مردم با بصیرت و آماده خطر کردن در مقابل دشمن، دشمن­‌شناسی و استکبارستیزی، حضور مردم در صحنه‌­های مختلف، جایگاه زعامت و رهبری مردم ایران اسلامی و جهان اسلام، علم و فن‌­آوری از دیگر مؤلفه­‌های اقتدار ملت ایران است.

تولیت آستان قدس رضوی استکبارشناسی را یکی از ویژگی­‌های بسیجیان دانست و تصریح کرد: نقاط قوت و قدرت ما مورد هجوم دشمن است. نقطه اقتدار وحدت و اتحاد ملی ما است. امروز بر همگان است که پیام­‌ها و رهنمون­‌های رهبر معظم انقلاب را که جز دغدغه مردم نیست، و هشدارهای به موقع ایشان را جدی بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش جوانان در سازندگی ایران اسلامی؛ خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام راحل و مقام معظم رهبری جوانان را باور داشتند و دارند؛ مسئولین کشور نیز باید این نیروی بالنده و پویای کشور را باور کنند و به جوانان باید اعتماد داشته باشند و آنها را در تصمیم­‌گیری­‌ها دخیل کنند. راه حل مشکلات امروز کشور در دست جوانان بسیجی است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: تحقق مردم‌سالاری دینی تنها میدان دادن در انتخابات نیست، بلکه میدان دادن به ‌بسیجیان و جوانان ایرانی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سازندگی و خدمت­ رسانی به مردم است.

این مسئول عنوان کرد: بسیجی با بعضی نارسایی­‌ها دچار دغدغه می­‌شود، اما هرگز به بن بست نمی­‌رسد و حرکت او برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکتی پویا و رو به جلو است.

رئیسی مدل بسیج و سازماندهی آن را الگوی مقاومت در کشورهای مختلف دانست و تصریح کرد: بانگ عدالت‌خواهی و مقاومت که رساترین حرکت است. امروز به‌ برکت حرکت بسیجیان و ملت ایران در جهان اسلام نهادینه شده است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: جنگ سخت و نرم دشمن جواب نداد، مردم باید بدانند جنگ اقتصادی که با هدف فشار بر ملت ایران توسط دشمن طراحی شده نیز ناکام خواهد ماند و توطئه دشمن نقش بر آب خواهد شد.

در این مراسم از پدر شهید «محمدطاها اقدامی» کودک 4 ساله حادثه تروریستی اهواز تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار