روسیه:

تهران بر مبنای کاملا قانونی با تروریست‌ها در سوریه مبارزه می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تهران بر مبنای کاملا قانونی با تروریست‌ها در سوریه مبارزه می‌کند.
کد خبر: ۳۱۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ - 04October 2018

روسیه: تهران بر مبنای کاملا قانونی با تروریست‌ها در سوریه مبارزه می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه 12 مهرماه) با اشاره به حملات موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه تأکید کرد: «تهران بر مبنای کاملا قانونی با تروریست‌ها در سوریه مبارزه می‌کند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «در رابطه با حملات موشکی اخیر ایران در شرق فرات که در واکنش به حمله تروریست‌ها در اهواز صورت گرفت، باید تأکید کرد که نیروهای ایران به صورت کاملا قانونی و به درخواست مستقیم دولت سوریه، به ما در مبارزات ضدتروریستی در سوریه کمک می‌کنند».

وی درباره گزارش اخیر «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: «مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تمام حقوق برای انتشار بیانیه درباره این موضوع برخوردار است... ما به آژانس اعتماد کافی داریم ... در حال حاضر ایران تنها کشوری است که بیشترین نظارت آژانس روی برنامه هسته‌ای آن صورت می‌گیرد و روسیه نیز با نظرات آژانس درباره توافق هسته‌ای ایران و برنامه‌ هسته‌ای این کشور موافق است».

زاخارروا همچنین به توطئه گروه‌های تروریستی برای تدارک حمله شیمیایی ساختگی در سوریه اشاره کرد و یک بار دیگر هشدار داد که تروریست‌ها تمام تجهیزات مورد نیاز خود برای انجام این اقدام تحریک‌آمیز را با هدف متهم ساختن دمشق به انجام حمله شیمیایی علیه شهروندان سوری، به ادلب منتقل کرده‌اند.

وی به موضوع توافق ادلب میان روسیه و ترکیه نیز پرداخت و گفت: «در حال حاضر تروریست‌ها روند سازش در ادلب سوریه را متوقف کرده‌اند...برخی گروه‌ها در ادلب حمایت خود را از توافق ترکیه و روسیه اعلام کرده‌اند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش به اتهام اخیر لندن علیه مسکو در خصوص نقش ادعایی سازمان اطلاعات ارتش روسیه در حملات سایبری علیه کشورهای سراسر دنیا اشاره کرد و آن را کاملا بی‌اساس خواند. زاخارووا تأکید کرد این داستان‌ها همچون «افسانه»‌ای ساختگی است.

وی با اشاره به جریان پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس و دخترش در «سالزبری» انگلیس اشاره کرد و گفت روسیه بارها به انگلیس پیشنهاد داده تا تحقیقات مشترکی در خصوص این پرونده صورت گیرد اما طرف انگلیسی این درخواست را رد کرده است، به هر حال مسکو مایل است تا اگر لندن اطلاعاتی در این خصوص دارد با روسیه به اشتراک بگذارد.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار