آیت‌الله علم‌الهدی:

باید فکر حاکم بر دانشگاه، ارزشی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه 85 درصد دانشجویان و اساتید در فضای جامعه و دانشگاه متدین هستند، گفت: باید فکر حاکم بر دانشگاه، ارزشی باشد.
کد خبر: ۳۱۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ - 04October 2018

باید فکر حاکم بر دانشگاه، ارزشی باشدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم دیدار با اساتید و روسای دانشگاه‌های خراسان رضوی که در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد؛ با بیان اینکه مشکل برنامه‌ریزی ناقص در تاسیس دانشگاه‌ها از جمله دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور و آزاد وجود دارد، گفت: تنظیم و تاسیس رشته‌های دانشگاهی با مشکل بی‌برنامگی مواجه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دانشجویان در حالی که باید به‌این فکر کنند که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کدام یک از مشکلات جامعه را می‌توانند رفع کنند و کاربرد آنها در این خصوص چیست، پس از دریافت مدرک از جامعه، نظام و دولت، طلبکار می‌شوند.

وی علت این موضوع را نوع تنظیم و تاسیس مدیریت کلان دانشگاهی دانست و اضافه کرد: برنامه اشتغال برای بعضی رشته‌ها تعریف نشده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر ضرورت ارزیابی رشته‌های دانشگاهی از نظر اولویت این رشته‌ها در نظام مدیریتی کشور، اساتید را بنیه دانشگاه دانست و تصریح کرد: تاسیس دانشگاه‌ها و رشته‌ها براساس ضرورت اهمیت ویژه‌ای دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عامل اصلی خالی بودن صندلی در دانشگاه‌ها و نبود شغل در رشته مورد نظر را برنامه‌ریزی حساب نشده دانست و یادآور شد: 85 درصد دانشجویان و اساتید در فضای جامعه و دانشگاه متدین هستند، باید فکر حاکم بر دانشگاه ارزشی باشد.

وی افزود: دانشگاه جای تربیت نیست، بلکه جای تضارب افکار است، هیچ جریانی نمی‌تواند دانشگاه را محدود کند و جلوی پویایی آن را بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی یکی از فعالیت‌های مهم دانشگاه‌ها را نشان دادن اقتدار آنها در برابر فساد اخلاقی دانست و ادامه داد: محیط دانشگاه باید محل زد و خورد فکر و اندیشه باشد، در این راستا، کرسی‌های آزاد‌اندیشی از جمله نمونه‌های مهمی برای میدان تضارب افکار، و زد و خورد نظریه‌ها محسوب می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها