در حاشیه هفدهمین نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۸ انجام شد؛

رونمایی از نخستین سلاح ورزشی ایرانی

سلاح «هوماک آر ۱۰۱» اولین سلاح ساچمه‌زنی ایرانی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۸ رونمایی شد.
کد خبر: ۳۱۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ - 05October 2018

رونمایی از سلاح «هوماک آر ۱۰۱» نخستین سلاح ورزشی ایرانیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سلاح «هوماک آر ۱۰۱» که توسط کارشناسان زبده صنایع دفاع ساخته شده است در چهارمین دوره مسابقات تیراندازی آزاد تراپ کشوری مردادماه ۹۷ توسط چهار نفر از تیراندازان با سابقه این رشته استفاده شده و مقام‌های اول سوم و پنجم را از آن خود کرده است.

در این مسابقات غالباً شرکت‌کنندگان از اسلحه هایی با برندهای معتبر اروپایی استفاده می کردند این سلاح به طور رسمی در نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۸ رونمایی و برای جامعه ورزش تیراندازی معرفی شد.

تولید این سلاح با هدف ترویج ورزش تیراندازی و رفع نیاز واردات در سال حمایت از کالای ایرانی انجام شده و می‌تواند به لحاظ کیفیت رقیب نمونه‌های خارجی باشد و با قیمت رقابتی خود از خروج ارز در این حوزه جلوگیری کند.

در نظر است این سلاح با قیمت حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه گردد که با اختلاف قیمت زیاد با نمونه‌های خارجی امکان شروع این ورزش را برای طیف وسیعی از جوانان تسهیل می‌کند لوله این سلاح دارای چوک ثابت ۱۵ سانتی است که کاملا منحصر به فرد بوده و به روش کوبش سرد تولید می شود که عمر و دقت سلاح را بالا می برد. سلاح دارای قنداق قابل تنظیم بوده، وزن لوله هزار و ۵۵۰ گرم و وزن سلاح سه هزار و ۹۰۰ گرم است. این سلاح در آذرماه ۹۷ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها