چاپ ستون خالی در روزنامه واشنگتن‌پست در حمایت از منتقد ناپدید شده سعودی

روزنامه واشنگتن پست در حمایت از نویسنده منتقد سعودی که اخیرا به هنگام مراجعه به کنسولگری عربستان ناپدید شد، ستون خالی چاپ کرد.
کد خبر: ۳۱۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 05October 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، روزنامه واشنگتن پست آمریکا امروز یک ستون خالی را در همبستگی با نویسنده ناپدید شده سعودی منتشر کرد و عنوان آن ستون را «صدای مفقود» انتخاب کرد.

«جمال خاشقجی»، نویسنده ۵۹ ساله سعودی است که روز سه شنبه به هنگام مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زده است. این نویسنده سعودی برای انجام کار اداری در خصوص ازدواج با نامزد ترکیه‌ای خود به کنسولگری رفته بود.

کنسولگری عربستان مدعی است که خاشقجی ساختمان کنسولگری را ترک کرده است، اما مقامات ترکیه‌ای می‌گویند که نویسنده سعودی همچنان آنجاست. ترکیه روز پنجشنبه سفیر عربستان را به دلیل ناپدید شدن خاشقجی احضار کرد. این اتفاق می‌تواند بیش از پیش روابط آنکارا و ریاض را تهدید کند که مواضع مقابل هم در خصوص کشور قطر اتخاذ کرده‌اند.

چاپ ستون خالی در روزنامه واشنگتن‌پست

شورای سردبیری واشنگتن پست همچنین از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی خواست که در زمینه آزادی و ادامه کار این نویسنده سعودی اطمینان‌بخشی کند. خاشقجی یادداشت‌هایی را در این روزنامه آمریکایی در انتقاد از سیاست‌های پادشاهی و خاندان سعودی منتشر کرده بود.

واشنگتن پست نوشت: انتقاد خاشوقجی طی سال گذشته متوجه محمد بن سلمان بوده است که سال گذشته کمپینی را برای ساکت کردن مخالفان انجام داد. در میان کسانی که به دلایل اظهارات سیاسی در زندان او هستند، روحانیون، وبلاگ‌نویس‌ها، خبرنگاران و فعالان دیده می‌شوند. او زنانی را که خواستار حق رانندگی بودند، زندانی کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار