مراسم بزرگداشت شهید جاویدالاثر «یوسف سجودی» در قم برگزار شد+ تصاویر

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید جاویدالاثر دفاع مقدس «یوسف سجودی» امشب با حضور استاندار قم و جمعی از مسئولان استان و پیشکسوتان دفاع مقدس در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۲۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶ - 05October 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید جاویدالاثر دفاع مقدس «یوسف سجودی» فرمانده تیپ سوم لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) با حضور استاندار قم، رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی دیگر از مسئولان استان و پیشکسوتان دفاع مقدس و حدود یکصد نفر از همرزمان و بستگان شهید از شهر بابل و اعضای هیئت خادم الشهدا و سایر هیئات مذهبی قم، در فرهنگسرای جوان برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله «سید رحیم توکل» عضو مجلس خبرگان رهبری و «سیدمهدی صادقی» استاندار قم طی سخنانی اهمیت موضوع شهید و شهادت را مورد توجه قرار داده و به بخش هایی از ویژگی‌های شهید سجودی اشاره کردند.

همچنین دو تن از سرداران و فرماندهان سال‌های حماسه و ایثار به نام‌های «علی فردوس» آزاده و جانباز دفاع مقدس از بابل و «باقر نیک سخن» از همرزمان شهید سجودی به بیان خاظراتی از زندگی عارفانه و نحوه شهادت شهید پرداختند.

سال گذشته همزمان با هفته مقاومت و پیروزی، بوستانی در قم به نام شهید سجودی نامگذاری شد و در مراسم امشب نیز به پاس خدمات ارزشمند مسئولان استان در بزرگداشت یاد و خاطره شهید، با اهداء هدایایی از سوی خانواده شهید، از برخی مسئولان از جمله استاندار قم، مالکی نژاد عضو شورای شهر قم، احمد ترکمن شهردار منطقه پنج قم، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سید یدالله حسینی مسئول هیئت خادم الشهدا تجلیل شد.
این مراسم با مرثیه سرایی علی مالکی نژاد همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) همراه بود.

شهید یوسف سجودی متولد ۲۷ بهمن ۱۳۳۷ در بابل بود و سال ۵۸ جهت فراگیری دروس حوزوی در مدرسه حقانی قم مشغول تحصیل شد و سپس به عضویت سپاه قم درآمد؛ همزمان با غائله جنگل به بابل رفت و طی سال‌های ۵۹ تا ۶۲ جهت انجام ماموریت در سپاه کربلای مازندران و پاکسازی شهر‌های شمالی از منافقین، به آن منطقه اعزام شد؛ سال ۶۲ مجددا به سپاه قم بازگشت و به عنوان فرمانده تیپ سوم لشکر ۱۷ در عملیات «بدر» نقش آفرینی کرد. شهید یوسف سجودی، در ۲۶ اسفند سال ۶۳ بر اثر اصابت مستقیم گلوله تانک دشمن به خیل شهدای جاویدالاثر پیوست.

زندگینامه شهید یوسف سجودی و خاطرات همرزمان وی در قالب کتابی مصور به همت موسسه حماسه ۱۷ و انتشارات حماسه یاران جمع آوری و تدوین شده است؛ نام شهید بزرگوار «محسن سجودی» نیز در کنار نام برادر شهیدش یوسف سجودی می‌درخشد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی آرام نژاد
|
Netherlands
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
شهداء شمع محفل بشریتند، یعنی که در تاریکی و ظلمت روا شده بر مظلومان و مستضعفان ، نور امید است.
آفرین بر شما (شهداء و رزمندگان) که کشور را بر بال ملائکه الله نشاندید.
... همین مزار شهداست که دارالشفاء آزادگان جهان خواهد شد.
سپاس از دوستان قمی که فراموشی مسئولان شهرستان بابل و استان مازندران را جبران کردند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار