حجت‌الاسلام پناهیان:

زیارت اربعین پیش درآمدی برای آزمون بزرگ ظهور است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زیارت اربعین مقدمه‌ای برای آزمون بزرگ ظهور است گفت: حماسه پیاده‌روی اربعین را باید غنیمت شمرد و گرامی داشت.
کد خبر: ۳۱۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ - 06October 2018
زیارت اربعین پیش درآمدی برای آزمون بزرگ ظهور استبه گزارش دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: دشمنان نقشه‌هایی برای اختلاف افکندن بین دو ملت ایران و عراق در زیارت اربعین دارند، باید به حماسه بزرگ جهانی امامت و ولایت در زیارت اربعین به عنوان یک امتحان نگاه کنیم و با خشیت الهی از این امتحان سربلند بیرون بیاییم.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: مومنین به یک همایش بزرگ جهانی در زیارت اربعین دعوت شده‌اند باید نقش خودمان را در این همایش بزرگ به انجام برسانیم، بعید نیست که این امتحان پیش درآمدی برای آزمون بزرگ ظهور باشد.
 
پناهیان با اشاره به لزوم از دست ندادن فرصت مراسم اربعین عنوان کرد: مقداری هزینه مالی و وقتی مختصر تمام هزینه‌ای است که اربعین از ما می‌برد، نباید این عرصه را از دست بدهیم، شاهد بودیم که رزمندگان در دوران دفاع مقدس، جنگ را امتحان می‌دانستند و آن را رها نمی‌کردند.
 
وی ادامه داد: بدون تردید اربعین یک جلوه بسیار مهم درعرصه ولایت است و اگر هر سال رونق بیشتری به حماسه اربعین ندهیم، در روز قیامت پاسخی نخواهیم نداشت.
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود: حماسه اربعین یک امتحان بزرگی برای ما در یک رزمایش است تا مشخص شود که چقدر در این عرصه تلاش می‌کنیم، امروز در خصوص حماسه اربعین باید احساس وظیفه کنیم و نه این که صرفا محبت داشته باشیم.
 
پناهیان با اشاره به لزوم مشارکت همه جانبه در زیارت اربعین اضافه کرد: اگر کسی بخواهد از زیادی مال خود برای اربعین هزینه کند، هنر نکرده، بلکه هنر واقعی آن است که یک فرد از زندگی عادی خود بزند و خرج اربعین کند، اگر مدیران کشور حقوق یک ماه خود را به اربعین اختصاص بدهند، مشکلات مالی در این خصوص حل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: امام حسین (ع) است که این مملکت را حفظ کرده و در آینده هم این مملکت را حفظ خواهد کرد و مدیران کشورمان به این مساله توجه دارند، آن‌ها می‌توانند بخشی از حقوق خودشان را به اربعین اختصاص بدهند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم از این مساله استقبال می‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند در روز قیامت از نعمت ولایت سوال می‌کند و حماسه اربعین هم ذیل این نعمت تعریف می‌شود، این حماسه برای همه تکلیف درست کرده است و نمی‌توانیم به این مساله بی توجه باشیم، حماسه اربعین یک مساله سلیقه‌ای و حاشیه‌ای نیست چرا که ۲۰ میلیون نفر در مراسم زیارت اربعین حضور پیدا می‌کنند.
 
پناهیان حضور در زیارت اربعین به صورت انفرادی چندان خوب ندانست و تصریح کرد: باید مردم به دنبال حضور کاروانی در این حماسه باشند و مساله تشکیلاتی عمل کردن را جدی بگیرند.
 
وی خاطرنشان کرد: حماسه پیاده روی اربعین فرصتی است که باید آن را غنیمت شمرد، این حماسه به صورت خودجوش در عراق و ایران شکل گرفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار