واشنگتن معافیت از تحریم‎های نفتی ایران را بررسی می‎کند

یک مقام آمریکایی می‎گوید: دولت واشنگتن به دنبال لحاظ کردن معافیت برای کشور‌هایی است که به صورت مورد به مورد، خرید نفت از ایران را کاهش می‎دهند.
کد خبر: ۳۱۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ - 06October 2018

واشنگتن معافیت از تحریم‎های نفتی ایران را بررسی می‎کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک منبع وابسته به دولت آمریکا به خبرگزاری رویترز اظهار داشت: دولت واشنگتن فعالانه به‌دنبال لحاظ کردن معافیت از تحریم تا ماه آینده برای کشور‌هایی است که واردات نفت از ایران را کاهش داده‌اند.

به گفته این مقام آگاه، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در میانه روندی داخلی با هدف در نظر گرفتن استثنائاتی موسوم به معافیت‌های SRE (معافیت‌های کاهش چشمگیر) است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز پیشتر از احتمال لحاظ کردن چنین معافیت‌ها و همچنین فرصت دادن به خریداران نفت ایران خبر داده بود حال آنکه این نخستین بار است که یک مقام رسمی از روند بررسی این طرح سخن می‌گوید.

به گفته این منبع آگاه، دولت ترامپ آماده همکاری با کشور‌هایی است که مورد به مورد واردات نفت خود از ایران را کاهش می‌دهند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که هند، دومین خریدار نفت ایران بعد از چین؛ از خرید ۹ میلیون بشکه نفت ایران در ماه میلادی آینده (نوامبر) خبر می‌دهد. نشانه‌ای مبنی بر اینکه دهلی علیرغم تلاش واشنگتن، خرید نفت از ایران را قطع نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار