سردار شرفی خبر داد؛

واگذاری ۷ عنوان ماموریت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به پلیس+۱۰

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: هفت عنوان ماموریت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به پلیس+۱۰ برون‌سپاری شده که می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش مراجعه مردم به کلانتری داشته باشد.
کد خبر: ۳۱۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ - 06October 2018

۳۰ میلیون مراجعه به کلانتری‌ها در سال ۹۶به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رییس پلیس پیشگیری ناجا صبح روز شنبه در مراسم رونمایی از فناوری‌های نوین پلیس پیشگیری ناجا در حوزه کلانتری و پاسگاه اظهار داشت: این طرح‌ها در قالب شورای تحول در پاسگاه‌ها و کلانتری و معاونت فناوری ناجا تصویب شده است که امروز شاهد رونمایی بخشی از تعهدات در قالب خدمات الکترونیکی به مردم هستیم.

وی گفت: ارائه خدمات الکترونیکی به مردم و ارائه خدمات آسان با کمترین هزینه و تکریم مردم، مورد تایید ناجاست.

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: یکی از موضوعاتی که ناجا به آن توجه ویژه‌ای دارد، قناعت و صرفه‌جویی در نیروی انسانی است و با توجه به افزایش جمعیت، ارائه خدمات به مردم‌، به صورت سنتی دیگر جوابگو نیست.

سردار شرفی تصریح کرد: قانون‌مداری پلیس یکی از مهم‌ترین رویکردها و اولویت ما است که راه‌اندازی این سامانه‌ها می‌تواند کمک خوبی برای تحت نظر قرار دادن نیرو‌های ناجا باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰ میلیون مراجعه به کلانتری‌ها صورت گرفت، افزود: با راه‌اندازی این سامانه‌ها این مراجعه به ۲۵ میلیون بار رسیده است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه سالیانه شش میلیون پرونده در کلانتری تشکیل می‌شود و ۲ میلیون ساعت زمان می‌برد که پرونده‌ها به محاکم قضایی ارسال شود، گفت: با راه اندازی سامانه ارسال الکترونیک پرونده‌ها به محاکم قضایی، صرفه جویی زیادی صورت می‌گیرد.

سردار شرفی با بیان اینکه ۴۰ سامانه طراحی شده و آماده کار است، گفت: پیش‌بینی شده که اگر بودجه به خوبی تزریق شود، می‌توانیم در این حوزه به خوبی فعالیت کنیم و حضور مردم در کلانتری‌ها را کاهش دهیم.

وی در خصوص برون‌سپاری ماموریت کلانتری‌ها به پلیس+۱۰ اظهار داشت: هفت عنوان ماموریت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به پلیس+۱۰ برون‌سپاری شده که می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش مراجعه مردم به کلانتری داشته باشد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: انجام امور مجانین، تکمیل پرسش‌نامه صفار، تایید صلاحیت سرپرست طفل و... از جمله مواردی است که به پلیس+ ۱۰ سپرده می‌شود.

سردار شرفی با بیان اینکه ۵۸۰ خودرو و کل موتورسیکلت‌های گشتی ناجا زیر پوشش سامانه AVLS قرار گرفته‌اند، گفت: این سامانه نقش مهمی در نظارت بر نیرو‌های گشت پلیس دارد.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه پایش پلاک خودرو عنوان کرد: با راه اندازی این سامانه اگر خودرویی دچار تخلف شود به مراکز پلیس هشدار داده خواهد شد و به راحتی می‌توان این خودرو را توقیف کرد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: با سامانه تحت نظرگاه‌ها، فرمانده ناجا می‌تواند تمامی تحت نظرگاه‌ها را بررسی و برای جلوگیری از تضییع حقوق فرد تحت نظر اقدام کند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار