معرفی کتاب؛

«روزهای پر التهاب»

کد خبر: ۳۱۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ - 07October 2018

«روزهای پر التهاب»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، خودنگاشت از جمله گونه‌های ادبیات است که به دلیل حضور نویسنده در بطن وقایع از استناد بالایی برخور دار است و چون توسط کس دیگری تنظیم نشده است احتمال خطا در نقل اتفاقات بسیار کم است. ادبیات دفاع مقدس به شدت نیازمند این نوع ادبی است و رزمندگان و شاهدان سال‌های دفاع مقدس باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند. کتاب «روزهای پر التهاب» با همین شیوه و هدف به نگارش درآمده است.

این کتاب خودنگاشت «محمد کرمی‌راد» از فرمانده‌هان لشکر امیرالمومنین در دوران دفاع مقدس است. نویسنده در خاطرات خود ضمن بازگویی خاطرات دوران انقلاب اسلامی وقایع جنگ تحمیلی را به تفصیل بیان کرده است.

«روزهای پر التهاب» در 11 بخش تنظیم شده است و هر بخش شامل چند فصل‌ می‌شود که شامل این عناوین است:

بخش اول «از تولد تا جوانی»، بخش دوم «کرمانشاه در مسیر انقلاب»، بخش سوم «جریان‌های مربوط به انقلاب»، بخش چهارم «فعالیت‌های انقلاب پس از پیروزی»، بخش پنجم «فعالیت در اطلاعات سپاه»، بخش ششم «حمایت از انقلاب سوم»، بخش هفتم «وضعیت مناطق و شهرهای مرزی قبل و بعد از شروع جنگ»، بخش هشتم «عملیات مطلع الفجر، مسلم بن عقیل، والفجر3 و 5»، بخش نهم «اقدامات در تیپ 114 امیرالمونین (ع)»، بخش دهم «عملیات کربلای 1 و 4، نصر 4 و 8» و بخش یازدهم «عملیات والفجر 10 و مرصاد».

قسمتی از متن کتاب:

«به بچه‌های شناسایی گفتم هر روز و شب، ارتفاعات، معابر و شیارها را خوب بررسی کنند. تیم‌های شناسایی وقتی به مواضع عراقی‌ها در بالای ارتفاعات نزدیک شدند، متوجه شدند که عراقی‌ها راه‌های نفوذی را مسدود کرده‌اند.

شاخ شمیران دارای قله‌ها متعددی بود که برای همه آنها در طراحی مانور عملیات برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم نیروهایمان را پشت سر مواضع عراقی‌ها ببریم؛ با این حال نگران جناح راست خود بودیم، زیرا یال‌های ارتفاعات ژاژیله به شکل ملایمی مرتبط با شاخ شمیران می‌شد.

بالای شاخ شمیران هم به تاج سد دربندیخان تظلط داشت و حفظ آن برای دشمن دارای اهمیت بود و روی آن جاده آسفالت هم کشیده بود. بدین ترتیب اگر در جریان عملیات، ارتفاع ژاژیله توسط رزمندگان تیپ 48 فتح تصرف نمی‌شد، قطعا ما به مشکل برمی‌خوردیم و نیروهای ما نه تنها از روبه‌روی خود بلکه از پهلو به شدت مورد تهدید قرار می‌گرفتند.»

«روزهای پر التهاب» در 406 مصور به قلم «محمد کرمی‌ راد» تالیف و توسط «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس» در یک هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار