معرفی کتاب؛

کتاب «نامه پایداری» کارنامه عملیاتی لشکر 84 لرستان است

کتاب «نامه پایداری» شرحی مفصل از نقش لشکر همیشه پیروز 84 لرستان در دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۱۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰ - 07October 2018

«نامه پایداری» کارنامه عملیاتی لشکر 84 لرستانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، کتاب «نامه پایداری» کارنامه عملیاتی لشکر 84 است که «علی عبدی بسطامی» از فرماندهان این لشکر آن را گردآوری و تألیف کرده است.

در این کتاب دو جلدی که جلد اول آن 584 صفحه و جلد دوم آن 520 صفحه است، ابتدا شرحی از تاریخچه تشکیل، وضیعت، مأموریت ها و عملکرد تیپ مستقل  84 در دوران انقلاب و ماه های اولیه پیروزی انقلاب با توجه به ناآرامی‌های آن زمان در برخی از مناطق آمده است سپس نقش آن تیپ که بعداً به لشکر ارتقا یافت در دوران دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفته است.

علی عبدی بسطامی برای گردآوری مطالب کتاب «نامه پایداری» علاوه بر اینکه از اطلاعات شخصی خودش از جنگ تحمیلی، استفاده کرده، با برخی از فرماندهان و نیروهای لشکر 84 نیز مصاحبه های را داشته که ماحصل آنها را در این کتاب آورده است.

این کتاب در سال 1396 با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان و دانشگاه لرستان و با همت انتشارات پراکنده شهرستان خرم آباد، چاپ و منتشر شد.

در قسمتی از کتاب آمده است:

تیپ 84 که در روند جنگ تحمیلی به لشکر ارتقاء یافت در مدت 8 سال دفاع مقدس و رویارویی با ارتش قدرتمندی که از حمایت مالی کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس و حمایت تسلیحاتی و تجهیزات جنگی کشورهای صنعتی جهان و پشتیبانی سیاسی و نیروی انسانی بسیاری از کشور های منطقه بهره مند بود، توانسته است عملیات آفندی متعددی را علیه دشمن متجاوز اجرا کرده تا او را منهدم و از خاک کشور بیرون براند و در برابر حملات سنگین او ایستادگی کند.

بعد از بر قراری آتش بس بین ایران و عراق، حضور لشکر 84 در مناطق مرزی غرب کشور - جبهه های عملیاتی غرب و جنوب - به مدت تقریبی 15 سال تداوم یافت. این بار مأموریت مراقبت مرزی به منظور جلوگیری از نفوذ و عملیات خرابکاری و ترور گروهک معروف به منافقین و دیگر عناصر ضد نظام اسلامی و تحرکات احتمالی ارتش عراق، به لشکر 84 واگذار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها