استاندار لرستان:

ایران به لحاظ قدرت دفاعی و بازدارندگی در بهترین شرایط قرار دارد

استاندار لرستان گفت: ایران به لحاظ شاخص سخت قدرت دفاعی و بازدارندگی در بهترین شرایط در طول تاریخ خود قرار دارد و هیچ دشمنی امروز طمع حمله نظامی به کشورمان را ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.
کد خبر: ۳۱۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ - 06October 2018

ایران به لحاظ قدرت دفاعی و بازدارندگی در بهترین شرایط در طول تاریخ خود قرار داردبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «سید موسی خادمی» استاندار لرستان امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که در محل فرمانده انتظامی خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تبریک هفته ناجا بابیان اینکه امروز کشور در موقعیت خاص و ویژه‌ای قرار گرفته، اظهار داشت: آنچه امروز از وضعیت کشور مشاهده می‌شود 2 تصویر متفاوت است یک تصویری که دشمنان کشور و دشمن اصلی انقلاب اسلامی برای خود در نظر گرفته و دیگری تصویر واقعی ایران است.

وی افزود: تصویر اول تصویری غلط و بر این مبنا که ایران به لحاظ مشکلات اقتصادی و بیکاری که در کشور است نقطه‌ ضعف‌هایی در داخل کشور وجود دارد و دشمنان چنین تصور کرده‌اند این نارضایتی‌ها به سطح بالایی رسیده و آن را به‌عنوان یک نقطه‌ ضعف بر سیستم داخلی ما محسوب کرده‌اند و از طرفی با تهدیدی قدیمی و از کار افتاده به نام تحریم می‌خواهند بر این نقطه‌ ضعف سوار شوند و آن را تبدیل به آسیب‌پذیری نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران کرده و بر این نقطه آسیب‌پذیر فشار اعمال کنند و به خیال خودشان از این طریق بین مردم و نظام جدایی ایجاد کنند.

استاندار لرستان عنوان کرد: دشمنان می‌خواهند نارضایتی‌ها را افزایش و مردم را در مقابل نظام قرار دهند اما اشتباه دشمنان این است که با وجود مشکلاتی که در ایران وجود دارد و آثار تحریم‌های اقتصادی کشور آن‌ هم در جهانی که اقتصادها به هم وابسته‌اند تحریم کمی تأثیر خواهد داشت اما این تأثیر آن‌چنان نیست که سبب شود نظام جمهوری اسلامی دچار مشکل شود چرا که بنیان تحلیل دشمنان که مبنی بر جدایی نظام و مردم بوده اشتباه است.

وی بیان داشت: در ایران نظام مردم و دولت از هم جدا نیستند بر همین اساس امکان مقابله آن‌ها باهم وجود ندارد چراکه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر دو اصل دین و مردم‌سالاری است و نمی‌شود دین و جمهوریت را از مردم گرفت بنا براین مردم به‌طور ذاتی در مقابل چنین نظامی نخواهند ایستاد و شکافی ایجاد نخواهد شد.

خادمی با اشاره به اینکه ایران به‌عنوان یک کشور مقتدر در منطقه از تمامی مؤلفه‌های سازنده قدرت ملی در سطح عالی برخوردار است تصریح کرد: ایران به لحاظ مؤلفه‌های سخت قدرت ملی، موقعیت جغرافیایی در منطقه و از حیث دارا بودن منابع انرژی به‌ عنوان منابع استراتژیک در جهان جز سه کشور اول جهان و از جنبه نیروی انسانی توسعه‌ یافته و آماده برای توسعه در آینده در رده بهترین کشورهای جهان قرار دارد و همچنین به لحاظ زیرساخت‌ها به‌ویژه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در حوزه بنادر، راه‌ها، فرودگاه‌ها و تأمین نیازهای اساسی برای توسعه در جایگاه مناسب و خیلی خوبی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ شاخص سخت قدرت دفاعی و بازدارندگی در بهترین شرایط در طول تاریخ خود قرار دارد خاطرنشان کرد: هیچ دشمنی امروز طمع حمله نظامی به ایران را ندارد و نمی‌تواند داشته باشد چرا که نتیجه را می‌بیند و امروز ایران برای این بازدارندگی بالا و قدرت پاسخ‌دهی بالا حتی حرکت‌های کوچک دشمنان را باقدرت و پاسخی بزرگ‌تر جواب می‌دهد.

استاندار لرستان قدرت ملی برتر ایران را در عرصه نرم دانست و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری قدرت برتر ایران در عرصه تولید گفتمان و الهام بخشی به جهان است و امروز خیلی از کشورها از ایران الگو می‌گیرند و الگوی بسیج در بسیاری از کشورها در حال اجرا است.

وی ابراز داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری برای کشور بن‌بست وجود ندارد چون ایران قدرت تولید اندیشه و گفتمان دارد و اتفاقاتی که اخیراً رخ داد قدرت گفتمان ایران را بیشتر اثبات کرد.

خادمی افزود: ایران در مذاکرات برجام نشان داد کشور برحقی است، گفت‌وگو کرد و بر آنچه امضا کرده بود وفادار ماند این در حالی است که کشوری که خودش بنیان‌گذار نهادهای مهم بین‌المللی پس از جنگ جهانی دوم بود و ایران را به کشوری هنجارشکن متهم می‌کرد ولی قدرت نرم ایران سبب شد که خودش بزرگ‌ترین هنجارشکن شود چراکه امروز آمریکا برجام را ترک کرد و کشورهای اروپایی که همیشه متعهد آمریکا بودند در کنار ما ماندند و در مقابل آمریکا ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد: اینکه در جلسه شورای امنیت با حرف رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان رئیس شورای امنیت ملی مخالفت می‌شود این‌یک دستاورد بزرگ حقوقی و سیاسی برای ایران است و همچنین دادگاه لاهه که یک دادگاه مورد تأیید همه کشورها است رأی به نفع ایران می‌دهد که امری کم‌سابقه است ولی آمریکا به‌جای پاسخ از این دادگاه خارج می‌شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: کشور می‌پذیرد که مشکلات اقتصادی وجود دارد و باید آن‌ها را حل کرد و این مشکلات را مردم و نظام باهم حل خواهند کرد و در مقابل هم نخواهند ایستاد.

خادمی با اشاره به شرایط استان لرستان تصریح کرد: استان لرستان نیز به‌عنوان پازلی از ایران مشکلاتی دارد ولی مردم استان علاقه‌مند به‌ نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در ایجاد این علاقه حس همبستگی ملی نیروی انتظامی یکی از عوامل مهم و مؤثر بوده و امنیتی که این نیروها ایجاد می‌کنند و حس رضایت مردم بزرگ‌ترین افتخار برای نیروی انتظامی است.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته به دلایل شرایط خاص کشور نیروهای نظامی زحمات زیادی را کشیدند و همیشه موفق و سربلند بوده و اجازه نداده‌اند دشمنان تحرکاتی داشته باشند از طرفی زمینه را برای کار و تلاش در استان فراهم کرده‌اند؛ نیروهای نظامی نخوابیدند تا مردم راحت بخوابند و آسایش خود را در مناطق آلوده، جاده‌ها، مبارزه با قاچاق و مبارزه با گران‌فروشی فدای آسایش دیگران کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار