عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

آیا حامیان «CFT» تضمین می‌دهند غربی‌ها با ما مانند برجام رفتار نکنند؟

احمد امیرآبادی فراهانی گفت: چه کسی تضمین می‌کند با پیوستن به CFT می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم؟ چه کسی تضمین می‌کند غربی‌ها با ما مانند برجام رفتار نکنند؟
کد خبر: ۳۱۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ - 06October 2018

حامیان « CFT » تضمین می‌دهند با ما مانند برجام رفتار نکنند؟به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سوال ما از حامیان FATF و CFT  این است که آیا تضمین می‌دهند که اگر اینها تصویب شدند 50 کشور و یا 50 بانک بزرگ با ما همکاری می‌کنند؟ آقای روحانی، آقای لاریجانی، آقای ظریف، وزیر اقتصاد یا شورای عالی امنیت ملی هرکدام می‌خواهند تضمین بدهند، بیایند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: آقای ظریف می‌گوید عربستان به معاهده رفع تبعیض علیه زنان پیوسته ولی نمی‌گذارد زنان رانندگی کنند! این قیاس مع‌الفارق است، آن عربستان است و دلارهایش را به پای ترامپ می‌ریزد به همین دلیل چیزی به آنها نمی‌گویند، ما جمهوری اسلامی هستیم نه عربستان. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: چه کسی تضمین می‌کند با پیوستن به CFT  می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم؟ چه کسی تضمین می‌کند با ما مانند برجام رفتار نکنند؟ 

وی تگفت: اگر ما در ایام تحریم‌های آمریکا بیائیم تمام مسائل اقتصادی خود را شفاف کنیم این به نفع ملت است یا به ضرر ملت؟ یکی این سوال را پاسخ دهد! وقتی یک معاهده بین‌المللی را پذیرفتیم باید با آنها همکاری کنیم.

امیرآبادی تصریح کرد: ما فردا می‌خواهیم برای مردم دارو وارد کنیم، می‌خواهیم پول نفت را بگیریم، آیا تضمین می‌دهند که با این معاهده به مشکل نخوریم؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط FATF حد یقف ندارد و با بهانه‌های دیگر می‌آیند و می‌گویند فلان چیز را باید اصلاح کنید.

وی با بیان اینکه ما الان در مجمع اقتصادی اوراسیا عضو ناظر هستیم، گفت: با وجود اسرائیل و سعودی‌ها و رای منفی آنها تضمینی برای عضویت ما در این مجمع و خروج از لیست سیاه نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار