حجت‌الاسلام حسینی خبر داد؛

افزایش بودجه کمک‌هزینه تحصیلی برای حافظان و قاریان قرآن کریم

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف «طرح تربیت حافظان» را از اولویت‌های ویژه این سازمان دانست و گفت: اجرای قانون پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان برجسته یکی از اقداماتی است که توانستیم بودجه این بخش را در سال جاری به سه میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش دهیم.
کد خبر: ۳۱۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ - 06October 2018

افزایش بودجه کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان قرآن کریمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام «سیدمصطفی حسینی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در سومین نشست توجیهی آموزشی روسای ادارات قرآنی سازمان اوقاف که در حاشیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مجتمع کوه نور اراک برگزار شد، طرح تربیت حافظان را از اولویت‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و اظهار داشت: طی سال باید به‌صورت جدی به طرح تربیت حافظان پرداخته شود.

وی به تشریح برنامه‌های شش ماهه سال 97 پرداخت و گفت: اجرای قانون پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان برجسته یکی از این اقدامات است که توانستیم بودجه این بخش را در سال جاری به سه میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش دهیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: اعزام قاریان ممتاز به حج از دیگر برنامه‌های این سازمان است که با همکاری کمیته اعزام و دعوت از حافظان و قاریان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حسینی به بیان فعالیت‌های قرآنی که سازمان اوقاف و امور خیریه با کمک سازمان‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش، سپاه و بسیج، وزارت ارشاد انجام داده است، پرداخت.

وی درباره اقدامات قرآنی انجام گرفته در این سازمان تصریح کرد: چهار فعالیت اصلی در این سازمان انجام شده است که می‌توان به برگزاری مسابقات قرآنی در شهرستان‌ها، طرح حفظ 1452، وقف مشارکتی با آموزش و پرورش و برون‌سپاری اشاره کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: برای اینکه اوقاف بتواند موفق به ایفای نقش خود در زمینه مدیریت فعالیت‌های قرآنی شود و در این زمینه موثر واقع شود، راهی جز برون‌سپاری ندارد.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها