تحقیقات ترکیه درباره ناپدید شدن روزنامه‌‌نگار منتقد آل‌سعود

رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند این کشور تحقیق درباره مفقود شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی منتقد حکومت آل‌سعود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۳۱۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ - 06October 2018

تحقیقات ترکیه درباره ناپدید شدن روزنامه‌‌نگار منتقد آل‌سعودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند این کشور تحقیق درباره مفقود شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی منتقد حکومت آل‌سعود را آغاز کرده است.

خاشقجی که ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست و از صریح‌ترین منتقدان ریاض به شمار می‌رود از چهار روز پیش بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول مفقود شده است.

خاشقجی 59 ساله در گذشته مشاور دولت عربستان بوده و سال گذشته از ترس دستگیری از کشورش خارج شد. او تاکنون بارها به سیاست‌های «محمدبن سلمان»، ولیعهد سعودی و همچنین تجاوز نظامی کشورش به یمن انتقاد کرده است.

محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای روز جمعه با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده خاشقجی مدت کوتاهی بعد از ورود به کنسولگری عربستان از آنجا خارج شده است.

علی‌رغم انکارهای ریاض، آنکارا می‌گوید معتقد است که خاشقجی هنوز داخل ساختمان کنسولگری است. ترکیه، بعد از مفقود شدن این روزنامه‌نگار، ساختمان کنسولگری را محاصره کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار