درگیری شدید در حومه غربی حلب

منابع سوری از شدت گرفتن درگیری ها میان تروریستها در حومه غربی حلب و کشته شدن شماری از طرفین در این درگیری ها خبر می دهند.
کد خبر: ۳۱۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ - 06October 2018

درگیری شدید در حومه غربی حلببه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، منابع سوری از درگیری های شدید میان تروریستها در استان حلب سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ درگیری تروریستهای هیئت تحریر الشام(جبهه النصره) با گروه موسوم به جبهه الوطنیه در حومه غربی استان حلب امروز شنبه بر اثر حمله تروریستهای جبهه النصره به بخشی از روستای میزنار و منطقه کفرنوران از سرگرفته شد.

منابع سوری اعلام کردند که تاکنون در درگیری های شدید میان این دو گروه ۶ نفر کشته شده اند که در میان آنها برخی سرکرده های این گروهها نیز مشاهده می شود.

این درحالی است که طرفین اقدام به تقویت نیز و استقرار تجهیزات برای شدت بخشی به درگیری ها کرده اند.

براساس این گزارش؛ سه ستون متشکل از ۴۰ خودرو و دهها عضو گروه موسوم به جبهه الوطنیه از حومه عفرین و حومه شمال شرقی حلب به حومه غربی برای مقابله با هیئت تحریر الشام حرکت کرده اند.

عناصر تحریر الشام از بامداد جمعه (روز گذشته) به روستای «کفر حلب» در غرب حلب حماه کردند و به گفته دیدبان این درگیری به مناطق «تلعادة، تدیل، کفر حلب و محور کفرنوران – میزناز» کشیده شده است.

تروریستهای هیئت تحریر الشام عمدا کفر حلب را محاصره کرده و اجازه نمی‌دهند رفت و آمد در آن صورت گیرد.

گفته می‌شود که توافقی در خصوص خروج عناصر تروریستی «نور الدین الزنکی» از این روستا حاصل شده است، ولی برخی منابع می‌گویند که عناصر الجبهه الوطنیه در تلاشند راهی به سمت این روستا پیدا کنند.

این در حالی است که پایگاه خبری معارض «الدرر الشامیه» که نزدیک به تحریر الشام است به نقل از یک منبع اعلام کرد که عناصر تحریر الشام این حمله را برای «ریشه کن کردن منادیان مصالحه در کفر حلب» آغاز کرده است.

به گفته الدرر، تحریر الشام در تلاش بوده که یک عنصر خواستار مصالحه با دمشق و برخی از نزدیکان وی را در کفر حلب بازداشت کند، ولی عناصر نورالدین الزنکی اجازه این کار را نداده‌اند و دست به تیراندازی زدند و به همین دلیل این درگیری شکل گرفت.

محمد ادیب» مسئول اطلاع‌رسانی الجبهه الوطنیه اما صحت روایتی را که تحریر الشام آن را نقل کرده، تکذیب و تأکید کرد که تحریر الشام مدتی است که در تلاش است الجبهه الوطنیه را در «دار عزه و الارتاب» محاصره کند و این مسئله به بهانه حضور افراد خواهان مصالحه یا حضور عناصر داعشی انجام می‌گیرد.

نظر شما
پربیننده ها