سردار عراقی‌زاده در نشست خبری:

کنگره طب نظامی آسیا-اقیانوسیه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: کنگره طب نظامی آسیا-اقیانوسیه از بیستم تا بیست و چهارم مهرماه با حضور نمایندگان ۳۰ کشور در تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ - 07October 2018

کنگره طب نظامی آسیا اقیانوسیه هفته آینده در تهران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «حسن عراقی‌زاده» رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست خبری چهارمین کنگره آسیا اقیانوسیه طب نظامی با تبریک هفته نیروی انتظامی به کارکنان ناجا اظهار داشت: امنیت کشور مرهون حضور نیروهای ناجا در تمامی عرصه‌هاست.

وی در ادامه گفت: کنگره طب نظامی آسیا-اقیانوسیه هفته آینده از بیستم تا بیست و چهارم مهرماه به میزبانی ایران در شهر تهران برگزار خواهد شد.

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در این کنگره ۱۰۷ مهمان خارجی از ۳۰‌ کشور حضور خواهند داشت، بیان کرد: در این کنگره ۸۳۴ مقاله ارسال شده است که پس از داوری، مقالات برتر انتخاب و به صورت سخنرانی و پوستر در کنگره ارائه خواهد شد.

عراقی زاده شعار این کنگره را «افق آینده طب نظامی» عنوان کرد و افزود: این کنگره چهار محور دارد که شامل «درمان مصدومین سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای»، «سلامت روان و علوم شناختی طب نظامی»، «مدیریت حوادث غیر مترقبه و طب نظامی» و «آموزش طب نظامی و همکاری‌های بین‌المللی» است.

وی با بیان اینکه دشمن همواره در حال فعالیت است تا ایران را منزوی نشان دهد، گفت: حضور ۱۰۷ نفر از ۳۰‌ کشور نشان از اقتدار و امنیت ایران است.

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: این حضور، نمایشی از موفقیت ایران در عرصه‌های منطقه‌ای است.

برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مسیر راهپیمایان اربعین

عراقی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس، مبنی بر حضور بهداری ستاد کل نیرو‌های مسلح در اربعین حسینی اظهار داشت: بهداری نیرو‌های مسلح در سال گذشته چهار بیمارستان صحرایی در مرز‌های ایران و ۲ بیمارستان در مسیر نجف به کربلا برپا کرد و امسال با برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای که در این حوزه خواهیم داشت، با آمادگی بالا در راهپیمایی اربعین حضور می‌یابیم.

وی گفت: نیرو‌های بهداری علی‌رغم اینکه برای رسیدگی به مصدومین صحنه‌های نبرد آماده هستند، در عرصه‌هایی مانند زلزله کرمانشاه نیز حضور یافتند. این نیروها همیشه آماده و تحت آموزش هستند و اطلاعات خود را به‌روز می‌کنند.

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: چهارمین کنگره طب نظامی با دو هدف به‌روزرسانی دانش پزشکان و کارکنان امدادی در نیرو‌های مسلح متناسب با آخرین اطلاعات و عرضه افتخارات و دستاورد‌های بهداری به دنیا برگزار می‌شود.

عراقی‌ زاده با بیان اینکه کمیته بین المللی طب نظامی یک سازمان بین المللی و بین دولتی است، افزود: این کمیته در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده است و هدف آن آموزش کارکنان بهداری در جنگ‌ها و به حداقل رساندن تلفات در جنگ‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۷ کشور عضو این کمیته هستند و شش کشور به عنوان ناظر در آن حضور دارند، گفت: فعالیت اصلی این کمیته برگزاری همایش‌های بین المللی در سطح جهان هر دو سال یک‌بار است که آخرین همایش آن در دهلی نو بوده است و ایران به لحاظ تعداد مقالات، حائز رتبه دوم در این همایش بود.

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در این کمیته جهان به مناطق آسیا، اروپا، پان عربیک، آفریقا و آمریکا تقسیم شده است. این همایش یک سال در میان به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود که چهارمین دوره آن در ایران برگزار خواهد شد.

عراقی زاده با بیان اینکه این همایش با همکاری وزارت دفاع، ارتش، سپاه و ناجا برگزار خواهد شد، عنوان کرد: کمیته علمی این همایش بر عهده دانشگاه علوم پزشکی ارتش و کمیته اجرایی آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی ناجاست و برگزاری مجمع عمومی توسط بیمارستان بقیه الله (عج) خواهد بود.

برگزاری مانور نمایشی

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های این کنگره پرداخت و گفت: کنگره از روز جمعه ۲۰‌ مهرماه شروع خواهد شد. روز شنبه افتتاحیه این کنگره در سالن‌ همایش‌های صدا و سیماست و دوشنبه اختتامیه آن برگزار خواهد شد. همچنین در این کنگره یک مانور نمایشی هم خواهیم داشت.

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تجربه پزشکی ما در طول دفاع مقدس به عنوان بزرگترین دستاور‌د در عرصه بهداری است، افزود: نیرو‌های بهداری همچون رزمندگان از ابتدای جنگ در مناطق جنگی حضور یافتند.

عراقی زاده ادامه داد: بیمارستان‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس در ۳۰ کیلومتری مرز‌ها قرار داشتند که این خود یک دستاورد بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه در طول جنگ، پزشکان و پرستاران نقش بسزایی در جلوگیری از شهادت مجروحان و کاهش آمار شهدا داشتند، گفت: پزشکان در طول جنگ در بیمارستان‌هایی که تا خط مقدم فاصله چندانی نداشت، عمل‌های سنگینی انجام می‌دادند که این خود دستاورد بزرگ و گران‌بهایی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار