معرفی کتاب؛

«دزفول»

کد خبر: ۳۱۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ - 08October 2018

«دزفول»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «دزفول»، گزارشی از شهر مقاوم دزفول در جنگ شهرها بین سال‌های 1359 تا 1367 است که به کوشش «عبدالرضا سالمی‌نژاد» تدوین و تالیف شده است. نویسنده در مقدمه کتاب اشاره دارد که ویژگی‌های شهر دزفول در دوران جنگ تحمیلی محور مباحث کتاب است. همچنین سالمی‌نژاد معتقد است:

«موقعیت راهبردی دزفول در شمالی‌ترین نقطه خوزستان که رشته کوه‌های زاگراس این منطقه را از منطقه میانی کشور جدا می‌کند، ارتش بعث عراق را بر آن داشت که در طرح سراسری حمله به میهن اسلامی ایران، دزفول را به عنوان یکی از محورهای تهاجم خود انتخاب کرده و در تلاش برای تصرف این شهر باشد ولی پایداری بسیار زیاد مردم دزفول روبه‌رو شد؛ تا جایی که مقاومت بی‌نظیر مردم انقلابی این شهر، دزفول را به پایتخت مقاومت ایران در دوران جنگ تحمیلی کرد.»

«دزفول در آیینه تاریخ»، «مبانی نظری و تاریخچه جنگ شهرها»، «جنگ شهرها در دزفول» و «مولفه‌های مقاومت مردم دزفول» از فصل‌های چهارگانه این کتاب است.

قسمتی از متن کتاب:

«اندیشه دینی و روح عاشورایی مردم دزفول به عنوان محوری‌ترین عنصر مقاومت و پایداری در هشت سال دفاع مقدس همواره زاییده ولایت‌پذیری مردم این دیار و هم راینده روح حماسی و تقوای دینی آنان به حساب آمده است. حضرت امام درک روشنی از این ویژگی در پیام‌ها و دیدارهای مختلفی روح مقاوم مردم این شهر را در یک هندسه  دینی، طرح‌ریزی، هدایت و یادآوری می‌کردند.

ترسیم شهادت مردم مظلوم این شهر در یک امتحان الهی و سرافراز بیرون آمدن آنها در این امتحان دشوار، در تنها دیدار با مردم رنجیده دزفول، یکی از دلایل ایم مدعاست. سخنان و رهنمود‌های حضرت امام هموراه برای مردم دزفول تداعی حرف‌ها و سخنان حضرت رسول (ص) در اسلام بوده و به همین دلیل تبعیت از آن حضرت، تبعیت از حضرت رسول‌الله (ص) به حساب می‌آمده است.»

«دزفول» در 464 صفحه مصور به قلم «عبدالرضا سالمی‌نژاد» به نگارش درآمده و توسط «مرکز تحقیقات دفاع مقدس» در 1000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار