امیر بابلی خبر داد؛

برپایی ۲ بیمارستان صحرایی توسط ارتش برای خدمت‌رسانی به راهپیمایان اربعین

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: در آستانه برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، ۲ بیمارستان صحرایی در مناطق مرزی توسط ارتش برپا خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ - 07October 2018

تمرین مقابله با حملات احتمالی شیمیایی در رزمایش نزاجابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دکتر «شهنام بابلی» رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه رزم در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این رزمایش، اظهار داشت: رزمایش امروز تمرین جنگ نوین بود که با همکاری «دانشکده ش. م. ه.» مرکز آموزش و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش (مرآپش) و اداره بهداشت و درمان نزاجا برگزار شد.

وی افزود: در این رزمایش اقدامات اولیه رفع آلودگی بر روی مجروحین فرضی حملات شیمیایی انجام شد و همچنین نوع حمله شیمیایی توسط کارشناسان متخصصی که در این رزمایش حضور دارند، تعیین و مشخص و متعاقب آن اقدامات پیشگیرانه انجام شد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا ادامه داد: در بخش دوم این رزمایش، مصدومانی که برای ادامه درمان خود نیاز به حضور در بیمارستان داشتند، به بیمارستان خانواده ارتش اعزام شدند و هم‌اکنون نیرو‌های ارتش در بیمارستان در آماده‌باش ۱۰۰ درصد برای پذیرش این مجروحین هستند.

امیر بابلی همچنین با اشاره به برگزاری سالیانه این رزمایش گفت: قرار است طی یک ماه آینده در آستانه برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، ۲ بیمارستان صحرایی در مرز چذابه و یکی دیگر از مناطق مرزی توسط گردان‌های دزفول و کرمانشاه برپا شود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی ۱۰۰ درصدی اداره بهداشت ارتش، گفت: با توجه به اینکه نوع جنگ‌ها و تاکتیک‌های نبرد همواره در حال تغییر است، ما نیر باید متناسب با این تغییرات خود را به روز و تقویت کنیم.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار