مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

محرومیت‌زدایی توسط ۵۹۱ گروه جهادی در خراسان جنوبی/ ۸۰ پروژه توسط آستان قدس رضوی اجرا شد

«مهدی هنری» گفت: در تابستان ۹۷ در مجموع ۵۹۱ گروه جهادی با حضور ۷ هزار و ۲۲۸ نفر به مناطق محروم استان خراسان جنوبی اعزام شدند.
کد خبر: ۳۱۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ - 07October 2018

محرومیت‌زدایی ۵۹۱ گروه جهادی در خراسان جنوبی/ اجرای ۸۰ پروژه توسط آستان قدس رضویبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی، امروز (یک‌شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی کشور و خواست رهبری، باید به‌صورت جزئی، دقیق و منظم برای دادن روحیه به مردم به ارائه گزارشات عملکردی بپردازیم.

وی گفت: بسیج سازندگی دبیر کمیته خدمت‌رسانی کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی است و در این زمینه سعی شده تا بخشی از خدمات‌رسانی به خانواده‌های شهدا انجام شود و خدمات دیگر نیز ثواب آن به شهدا هدیه شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به رزمایش «سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله ۲» بیان داشت: برای اولین‌بار موضوع خدمت‌رسانی در حاشیه رزمایش بسیجیان قرار گرفت و در بازه ۹ تا ۲۹ شهریورماه به مدت ۲۰ روز گروه‌های جهادی به خدمت‌رسانی پرداختند.

فعالیت ۳۶۰ گروه جهادی در رزمایش «سپاهیان حضرت محمدرسول الله ۲»

هنری افزود: بر اساس سهمیه‌ای که به استان خراسان جنوبی داده شده بود ۲۲۰ گروه در این مدت باید به فعالیت می‌پرداختند که با یک و نیم برابر سهمیه ابلاغی، ۳۶۰ گروه جهادی که متشکل از ۳ هزار و ۵۵۳ نفر از جوانان که ۲ هزار و ۲۰۵ نفر برادر و یک هزار و ۳۴۸ خواهر بود، برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم اعزام شدند.

وی با اشاره به این‌که در این مدت ۳۸۱ میلیون تومان در مجموع هزینه شد که بخشی از این مبلغ توسط خیرین، بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و نیز بخش دیگر از اعتبارات سپاه بود، بیان داشت: میانگین تعداد افراد حاضر در گروه‌ها ۱۰ نفر و میانگین تعداد روز فعالیت ۴ روز بود که در مجموع ۸ هزار و ۵۰۰ نفر روز فعالیت توسط برادران و ۵ هزار نفر روز فعالیت توسط خواهران انجام شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: در عرصه عمرانی، با ۱۲۷ گروه جهادی کمک ۱۰۴ پروژه با اعتبار ۱۸۳ میلیون تومان تکمیل شد و در عرصه پزشکی و سلامت نیز در مجموع ۶ هزار و ۶۵ نفر توسط ۵۱ گروه در مجموع ۳۰۰ نفری مورد مشاوره سلامت و ویزیت قرار گرفتند.

هنری گفت: همچنین در عرصه فرهنگی ۱۳۸ گروه و در عرصه آموزش نیز ۴۴ گروه برای برگزاری کلاس‌های مهارتی و اشتغال، فعالیت کردند.

وی با بیان این‌که در ایام رزمایش اقدامات خوبی انجام شد، عنوان کرد: حضور بسیج کارمندان و «میز خدمت» در مساجد و پییگیری مشکلات مردم، ایجاد «شیفت ایثار» در بسیج کارگری که باعث حضور کارگران در خارج از شیفت اداری و نیز اهدای بخشی از حقوق کارگران برای محرومیت‌زدایی بود و نیز در بسیج اصناف طرح «یک کاسب یک دانش آموز» برای اتصال اصناف به دانش آموزان مناطق محروم شکل گرفت که بیش از هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش قرار گرفتند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در بسیج مهندسی عمران اکیپ‌هایی برای طرح‌های «هادی» در سه نقطه به‌صورت پایلوت اعزام شد و تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کمک به ساخت مسکن محرومین بسته شد که قرارگاه سازندگی و خدمت‌رسانی در این راستا شکل گرفت.

اعزام بیش از ۷ هزار نفر در قالب ۵۹۱ گروه جهادی در تابستان

هنری اعلام کرد: در تابستان ۹۷ در مجموع ۵۹۱ گروه جهادی با حضور ۷ هزار و ۲۲۸ نفر و فعالیت بیش از ۳۵ هزار نفر از اقشار مختلفی، چون دانشجویی، محلات، دانش‌آموزی، کارمندان، طلاب، پزشکی و مهندسی عمران و هفت گروه میهمان انجام شد و همچنین بیش از ۱۰۰ نفر به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و حدود ۱۲۰ نفر نیز به مناطق زلزله‌زده کرمان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: هر گروه برای خود هدفی تدوین کرده است که با برنامه مدون طی پنج سال حضور در یک منطقه، موجب تمرکز بیشتر بر مشکلات آن منطقه می‌شود که فعالیت‌ها را اثربخش‌تر می‌کند.

نمایشگاه تولیدات روستایی در هفته بسیج راه‌اندازی می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در خصوص فعالیت‌های این مجموع در موضوع اقتصاد مقاومتی و اشتغال بیان داشت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید برای اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کمک به اشتغال روستایی و مشاغل خرد نوشته شده است.

هنری با تاکید بر اهمیت نقش بازار در چرخه اقتصاد، گفت: برای اتصال اقتصاد روستا به بازار و تسهیل حضور آنان، نمایشگاه تولیدات روستایی در هفته بسیج در محل بسیج سازندگی استان به بهره‌برداری می‌رسد تا بدون واسطه تولیدات به دست مردم برسد.

وی افزود: هماهنگی با سایر استان‌ها برای فروش متقابل انجام شده است تا بخشی از مشکلات بازار روستاییان حل شود، تجربه نشان داده که حل شدن مشکل بازار موجب ایجاد اشتغال جدید می‌شود.

دستگاه تصفیه آب کاملا بومی ساخته شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان داشت: سه سال پیش مرکز راهبردی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در زمینه آب و محیط زیست راه‌اندازی شد و روی طرح‌های تحقیقاتی کار شد که امسال چند نمونه به تجاری‌سازی رسیده است.

هنری تصریح کرد: در همین راستا دستگاه تصفیه آب کاملا بومی ساخته شده که از نمونه‌های خارجی هم دقیق‌تر است و حتی فیلتر‌های دستگاه هم ساخت خود این مرکز است که در نمونه‌های خانگی و صنعتی تا تصفیه ۱۵ هزار لیتر آب در شبانه‌روز قدرت عمل دارد.

وی افزود: این دستگاه در نمونه‌های مختلف برقی و مخزنی که بی نیاز به مصرف برق است مناسب مناطق عشایری است و همچنین نمونه خورشیدی آن ساخته شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اعلام کرد: بررسی‌هایی برای استفاده از این دستگاه در ۱۰ روستا که مشکل آب شرب بهداشتی دارند انجام شده و یک روستا در مرحله عملیاتی برای خرید و نصب دستگاه قرار گرفته است.

همکاری آستان قدس رضوی در ۸۰ پروژه عمرانی

هنری با اشاره به بررسی صورت گرفته در زمینه منابع آب‌های ژرف، گفت: خراسان جنوبی یکی از سه استان کشور در زمینه ورود آب‌های ژرف در اعماق زمین است و در منطقه سیستان و بلوچستان اخیرا منبع آبی شناسایی شده که می‌تواند آب مورد نیاز مناطق اطراف را تا ۱۰ سال تأمین کند.

وی در پایان با اشاره به پروژه‌های مرتبط با آستان قدس رضوی گفت: با آستان قدس رضوی ۸۰ پروژه در قالب ۲ تفاهم‌نامه درحال پیگیری است که یک تفاهم‌نامه با مبلغ ۴ میلیارد تومان است که ۲ میلیارد تومان توسط آستان قدس پرداخت می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین قراردادی یک و نیم میلیارد تومانی در زمینه منابع آب استان بسته شده است که تاکنون از مجموع ۲ تفاهم‌نامه ۶۲۰ میلیون تومان توسط آستان قدس پرداخت شده است و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر به زودی پرداخت خواهد شد.

هنری یادآور شد: مابقی مبالغ، مبلغ ۱۵ درصد توسط مردم و ۳۵ درصد توسط بسیج سازندگی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار